Isbjørnkake

Selv om jeg ikke har vært på Svalbard noen gang, så kan man vel drømme! Isbjørner, blå isfjell, hvit snø og vinterlys……

Først måtte jeg lage isen. Gelatin og vann ble smakt til med sitron og vaniljesukker. Så lot jeg det stivne, før jeg skar noen hull i geleen. Jeg smeltet det jeg tok ut, og farget det med blå konditorfarge og litt melis. Det ble helt tilbake ned i hullene, så det ble skikkelig Svalbardis. Kaken var en rest jeg hadde med smørkrem. Den snudde jeg rundt på fatet med kremen ned.

Først et lag med melis og vann, før jeg drysset over melis.

Så kom det artige. Jeg kunne legge på geleen der jeg synes det passet. Jeg lagde en isbjørn og en liten unge av marsipan.

Det ble en skikkelig artig isbjørnkake, synes jeg. Jeg har ikke vært på Svalbard, men Svalbard kom til meg.

 

14 kommentarer

Siste innlegg