Isvinder og vår

Ute blåser det isvinder i dag, men det er vår der ute.

I går syklet vi til Gamlebyen og krokusen var så nydelig. Masse folk var ute og koste seg i sola. En herlig forsmak på våren. Men i dag???

Det er grått, og ute minner det mer om januar enn om april. Men april har det med å narre oss. Den ene dagen varmer sola så vi må kaste jakka, og neste dag henter vi fram lue og votter igjen. Jeg hadde bestemt meg for å bytte til sommergardiner i dag jeg. Det var rart, men jeg gjorde det likevel. Det ble fint og lyst, men det harmonerte ikke med været ute. Det er spådd snø om et par dager også, så våren tar vel en pause da. Jeg plukket inn krokus fra hagen, for der ute ser jeg de ikke i denne kulda.

 

10 kommentarer
    1. Herlige krokusene <3 ja, det er jo helt rottekaldt ute altså….! Lurt å ta dem inn! Jeg tok jo inn noen hvitveis igår – det hjelper på vårfølelsen! klem

      1. Nydelig med vårblomster og her skinner sola i kulda! Lurer jammen på hvor mye snø som kommer i morgen? Men vi får ta det som det er, og tenke at da får naturen vasket seg etter Sahararegnet i helga. Klemsiklem

    2. Så fine bilder du tar <3 Våren er her, bare litt gufs innimellom som i dag og noen dager til men etter det blir det nok supert! Pleide alltid å skifte til sommergardiner i januar (siden jeg er over middels optimist) hahaha og det var i Nordnorge så hvite, tynne sommergardiner i fullstappa snøfokk er merkelig. Kos deg med kvelden fine du og god klæm <3

      1. Tusen takk du. Jammen er det vår, selv om det er iskaldt ute nå. Skikkelig aprilnarrevær! Koselig å ha andre gardiner enn på vinteren. I går passet det liksom ikke, men i dag skinner sola fra blå himmel, så det er perfekt!!! Nyt dagen. Klemsiklem.)

    3. Det blåser kald vind her også… vet ikke om jeg brygger på noe forkjøling eller om det er allergien som styrer… men skal en tur ut i vår natur i dag.
      Vi har ikke tatt ut syklene ennå, men gleder meg til det 🙂

    4. April narrer oss, kaldt her også. Men med sommergardiner får du inn masse lys (regner jeg med). Til slutt blir det vår, bare den ikke går så fort. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg