Junivibber

Juni! Bare ordet får meg til å tenke sommer. Markjordbærene begynner å bli røde, gresset grønnes mer og mer, det spirer og gror overalt, og som det blomstrer. Enda er det ikke St.Hans, men prestekragene er allerede der i enga.

I hagene er det også blomster, og jeg får på meg olakjolen min, uten at knappene spretter opp. Ja, de dagene våre, de går av sted både opp og ned. Om  man leter etter det positive i hverdagen, så finner man det. Jeg tegner litt igjen om dagen. Det er lenge siden sist. Hesten med de to på, fikk plutselig et brudepar på ryggen. I gamle dager lekte barna brud og brudgom til St.Hans. Det ville jeg formidle. Tenker litt på de svunne tider om dagen og tror jeg skal lage meg en fotobok med bilder og tegninger fra det. Godt å ha noe hyggelig å holde på med. Juni, en måned av håp! Håp og drømmer om en vakker sommer……

16 kommentarer
    1. Juni, første sommermåned, håper den må gå veldig sakte og at hver dag kan nytes. Høres ut som en fin ide med fotobok. Så artig at olakjolen kan brukes, gratulerer. Syns du er så flink. Og mange fine og gode sommerbilder til å bli glad over i innlegget ditt. Nyt dagen. Klem <3

      1. Ja, det gjelder å nyte dagene om det regner eller sola skinner. Så gøy å kunne bruke den kjolen min. Stolt av meg selv her. Takk for hyggelige ord og ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    2. Skjønner godt dine junivibber 🙂 Prestekragene er så fine, og jeg husker vi “spådde” hverandre om hvorvidt vi kom til å bli gift ved å ta av ett og ett blad fra en prestekrage og samtidig si gift, ikke gift… Til det var bare ett igjen, og det avgjorde om vi kom til å bli gift eller ikke 😀

    3. et vakkert innlegg og vakre bilder ,kjekt å kose seg med tegning og du er jo så flinke :=) så langt det har kommet hos dere,en uke eller mer lengre kommet ,markjordbæra blomstrer men en stund til før vi ser røde bær :=)

    4. Endelig beste tiden i verden <3 Så fine bilder og du ser så bra ut i den kjolen <3 Det bildet av hesten med de to oppå får meg til å tenke på Kristin Lavransdatter 😀 Tror jeg må se den filmen snart igjen <3 Ha en super kveld fine du <3 klæm <3

      1. Herlig denne tiden som alt gror til. Takk for snille ord. Superstolt av at jeg kan bruke den kjolen i sommer. Du får lese på og så får jeg tegne. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg