Kake til besvær

Bursdagskaken er snart klar. Det ble en ostekake med marsipanpynt.

Men alt gikk ikke som tenkt……………………………Kaken ble fin den, med marsipanbamser og roser. Jeg satte den i kjøleskapet og var fornøyd med meg selv. Men jeg tok ikke bilde av den etter noen timer. Alt kakekrymmel, stjerner og perlesukker hadde løst seg opp i den fuktige ostekakemassen! Joda, de skinte fint i vanndammer, men det var jo ikke hyggelig å servere en sånn kake. Da var jeg glad jeg hadde laget kaken en dag i forveien.

Nå er den klar med sjokoladetrekk, nye roser og nye marsipanbamser. Om jeg skal våge meg på å drysse på perlesukker nå? Jeg viser ikke hele kaken, for der står navnet på jubilanten. Men litt hakket sjokolade skal jeg ta på i morgen.

6 kommentarer
    1. For en kake du laget da! Og hvor flink du er til å ta igjen og endre om det skjer en krise…. hihii Når man har det for hånden og har kunstnerferdighetene – som du har i hopetall – da blir et lekkert!
      Nyt 1. søndag i advent – og kaken 🙂 klem

      1. Uff ja, dette var ikke lett, men man lærer jo noe hele tiden. ALDRI marsipan eller sukkerperler rett på en ostekake!!!! Skal kose meg skikkelig i dag med lillegutts bursdagsfeiring og kaker i massevis. Klem:)

    2. Det der har jeg opplevd også, på gelekake til en barnebursdag 😉 Fikk fiksa den også. Og du er jo en mester på å få det fint 🙂 Veldig fin kake! Men for en jobb 😀

      1. Aldri er ostekake med pynt når jeg skal frakte den. Alt skled ned på siden av kaken i bilen. Jammen godt jeg hadde kaketine ellers hadde bilen sett ut!!!!!! Vi skjøv bare vekk all pynten og god var den! Det ble jo som en skøyteis med en snølag på, svush så var alt vekk!!!! Vi fikk oss en god latter da! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg