Kakepynting på gang.

Jeg jobber med denne kaken min om dagen. Ja, det tar tid å lage en kake til et selskap. I går lærte jeg meg å lage blonder. Det luktet brent olje over hele huset og av meg også. Men jeg fikk det til til slutt. Så glad da jeg fikk en oppskrift av @Hageblomst på Insta. Hun delte villig hun, men man må finne den rette balansen selv, fant jeg ut. Hvor varm panne, hvor tykk røre, hvor mye eller lite olje? Jeg har stekt en del kan man si, før det endelig satt. Nå er blondene  til høyre klare til kaken. De er så sprø at jeg kan knekke dem av i biter. I går bakte jeg kaken, og fikk på litt smørkrem. Nå skal den stå i frysa til helga. Jeg gleder meg til å montere den kaken, med bamsen på toppen. I dag må jeg lage blomster av sukkerpasta, så de får tid til å tørke litt. Gjør jeg ikke det, så faller de lett sammen på kaken. Min kake blir ikke en sånn moderne som er superhøy, for det lager andre.

12 kommentarer

Siste innlegg