Kaos

Noen ganger føler jeg at alt er kaos. Jeg startet på et maleri, men der blåste jammen paraplyen av sted! Jeg malte brått over alt, så ble det stille igjen.

Jeg fortsatte med noe roligere. Sviblene jeg kjøpte etter jul trengte å bli litt stelt med der se sto. De skal ut på terrassen i mars tenker jeg, men de var så tørre at noe vann måtte de ha før det. Jeg plantet de ned i fuktig mose, vannet det litt til og så ned i en kurv. Nå står denne kurven på gulvet i kjølerommet og hver gang jeg ser den, vet jeg at det snart er vår.

Men så var det kaoset da! Det kjølerommet så ikke ut. Jeg bruker det til oppbevaring også. Selv om jeg liker å ha mat der, så trenger vi ikke lenger å ha 100 kg poteter, massevis av saft og syltetøy eller annen mat i mengder. Vi er bare to nå, og jeg driver da ikke butikk heller. Jeg bruker det til glass og bokser også. Men nå var det alt for mye der. Jeg skal ta opp fra frysa og sylte bær snart, men da kan det være lurt å vite at de glassene holder seg tette så  syltetøyet ikke mugner. Rydding måtte til. Det tok en god time, og så var det gjort. Nå satte jeg sammen noen kunstige tulipaner med furu på bordet, og slapper av med kaffe. Vel blåst på fridagen synes jeg.

21 kommentarer
    1. Så godt å få ryddet slike rom, og jeg nyter fortsatt det ryddige skapet i gangen etter at vi ryddet vekk, kastet og sorterte. Så mye enklere å hente det jeg trenger nå. 🙂 Fine blomster, og maleri. Nyt dagen! God klem <3

      1. Ja, det må til innimellom. Jeg ante ikke hvor mye glass jeg hadde før jeg begynte å rydde. Tror jeg må gi bort jeg også, for jeg trenger ikke hauger av Norgesglass selv om de er fine. De unge i familien digger det, så det er ikke noe problem å dele med meg. 🙂

    2. Så artig og inspirerende å lese om driftige folk👍Produktiv du, da😀 Maleriet er vakkert og svibelkurven likeså. Tulipanene ser da jammen ekte ut. Vakkert. Og rydda i kjølerommet. Bra jobba👏Ha en fortsatt fin dag🙋🏼‍♀️

      1. Takk du, føler meg alt annet enn driftig om dagen, men jeg jobber på!!!!!Maleriet er malt over for lengst, for det likte jeg ikke. Jeg får fikse noe annet på det lerretet. Ha en vakker dag. 🙂

    3. Driftig du er til å rydde, noen ganger må vi rydde. Vi ryddet treningsrommet og jeg fikk vasket der. Nå har vi trent litt både mannen og jeg. Fikk jo benskjør diagnosen i november. Har fått medisin og det blir bra med trening på oss her i huset. Lenge siden jeg trente så nå skal man bli kvitt et par kilo til og komme i form.

      1. Ja, det er rart det der, man sylter og safter og så blir det ikke spist. Jeg har gitt bort masse og redusert for hvert år. Rydding må til på både den ene og den andre måten!

    4. Veldig godt å få rydda, godt etterpå. Og den kurva med vårfølelser gjorde også meg glad. Vi er midt i vinteren og snart nærmer vi oss våren <3 <3. Klem 🙂

    5. Høres perfekt ut med et slikt rom! I julen har rommet mitt som snart skal innredes til garderobe blitt brukt som kjølerom😀 har litt liten plass til alt av mat når vi er mange. I hverdagene et det jo bare meg. Ja, du mangler ikke noe å gjøre hvertfall…🤗

      1. Godt med kjølerom særlig da barna bodde hjemme. Nei, uten aktiviteter er jeg slett ikke. Jeg skulle føre regnskapet mitt for 2022 i dag, men det ble formiddagsbesøk. Nå må jeg jobbe litt i ettermiddag i stedet. Godt jeg kan velge arbeidstiden selv. Ha en fin helg! 🙂 Klemsiklem:)

    6. Vel blåst!
      Nei vi trenger ikke all den lagringen lenger… 🙂 Og godt når kaoset er ordnet opp i. Det paraplybildet blir det nok noe av etter hvert 😀
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg