Kreativitet…

Jeg øver og øver om dagen. Både på å blogge fra telefonen, og å filte med ull. Telefonjobben begynner å gå greit nå, men det å filte alt mulig, er vanskelig. Her forsøkte jeg meg på en moskus! De er jo nesten bare ull! Han ble litt morsom da, særlig fordi han er laget av ekte moskusull som  vi selv har plukket fra trærne oppe på Hjerkin i sommer. Ulla er myk og fin, så den er ikke lett å filte, synes jeg. Ikke luktet den noe? Det var egentig litt rart. Jeg trodde det hadde luktet som ku, eller elg? Men jeg har kjøpt ull i hobbybutikken også.De har ull i alle farger. Her har jeg forsøkt å lage et stykke som skal sys til en vest. veldig artig å prøve nytt. Etter at jeg hadde lagt på blomster og blad, helte jeg glovarmt grønnsåpevann over det, og tovet det litt sammen.

Dette er ansiktet til frøkna som skal få den vesten. Hun fikk lue i går, og kanskje får hun lyse fletter?

Denne figuren, eller grånissegutten, er klar. Han fikk strikkelue og selebukse, votter og filtede sokker. Synes han kan være et vinterbarn, som godt kan få sitte framme fra nå.  Jente jobber jeg med videre. I går fikk hun strømpebukser og det blir nok et sort skjørt også. Jeg hadde ikke mer ulll igjen, så hun ble viklet inn i tøyremser. Med fantasi og kreativitet blir hun nok også snart klar. Tror jammen hun blir en nestekopi av jenta på tegningen bak henne!

 

8 kommentarer
    1. du er virkelig flink og kreativ,og tenk att du fant ull etter moskus i fjellet,det har jeg aldrig tenkt over når vi har gått der,men hvem hvet vi skal no over Dovre i løpet av høsten hi hi

      1. Tusen takk. Ja, det var ull både her og der nede ved bekken, der de stadig holder til. Skikkelig artig. I går kjøpte jeg noen isoporkuler, og nå skal de også kles med moskusull!!!! Du får lete du også! Lykke til 🙂

      1. Tusen takk du. Det tar tid, men det er det som er gøy med et håndarbeide da. jeg kan se for hver dag at det blir litt fremgang. Gleder meg over resultatet. Klem 🙂

    2. Gurimalla så fint…har ikke fått med meg at du er på blogg igjen jeg nå…Så nå må jeg lese meg opp! 🙂 Du er virkelig dyktig <3 klemmer kommer herfra..

      1. Jepp, stille og forsiktig har jeg listet meg inn igjen. Ikke så mange innlegg hver uke, men jeg får gjøre på min måte.Gøy med kreativitet på alle måter og jeg fikk litt dilla her. Takk skal du ha. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg