Lær å lage bilde.

Litt reprise her, men dette er jo et lurt knep! Nei, det er ikke lureri, alle fikser det! Du har sikkert noen ark, en hammer, litt papir eller plast, pluss fantasi!

Legg blomstene med framsiden ned på arket. Noen legger over tørkepapir, men jeg liker plast, for da ser jeg hva jeg gjør. Så er det bare å banke i vei. Ikke for hardt og ikke for forsiktig, men akkurat nok til at blomstene slipper opp litt på fargene. Stemor kan anbefales. Det gule her er minipåskeliljer. Men husk å legge noe under, så du ikke banker merker i bordet! Jeg brukte en tykt pledd.

Plukk vekk blomstene  etterpå og plutselig har du den fineste “lureakvarell”! Jeg tegnet noen streker på det ene mitt og lagde et bursdagskort. Det andre ble jo så fint at det kan rammes inn og henge på veggen. Prøv da vel? Barn og voksne fikser dette. Jeg skal forsøke meg med gule og røde blomster utover sommeren.

6 kommentarer
      1. Så det på nett for lenge siden og da måtte jeg prøve meg. Jeg har etterpå sett at de har brukt det på tekstiler, men ikke vet jeg om det sitter. Kunne tenke meg ei t-trøye med dette! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg