Lag deg vår!

Ute er det iskaldt og vinterlig enda, men jeg drømmer litt om vår og blomster. Gøy å lage ting selv.

Man plukker opp litt tips her og der, og i går forsøkte jeg meg på plastblomster. Jeg klipte over to brusflasker og restene klipte jeg i firkanter. For å gjøre det lett for meg selv limte jeg på papirteip på firkantene og tegnet med tusj på papiret, før jeg klipte ut blomstene. Men for et fikkel å få av den teipen igjen!!!! Så limte jeg blomstene på kanten av flaskevasene og malte alt i flere strøk med akrylmaling.

Jeg hadde kjøpt noen silkeblomster og de klipte jeg opp i passende lengder til å ha i vasene.

Jeg ble veldig fornøyd med litt grønt i midten av hver plastblomst. Det minnet meg om hvitveisen som snart kommer. Speilet mitt er en gammel skapdør i furu som jeg har malt. Synes dette ble vårlig og fint. Tror jammen det kan bli fin påskepynt når den tid kommer. Jeg kan stappe vasene fulle av brunt fjorårsgress og legg i noen egg, eller hva med å fylle de med konfekt…..

14 kommentarer

Siste innlegg