Liker det ikke!

Ser du hva det er? Hjelp, det var første flått plukket av armen dette året. De er jo så små at det er nesten umulig å oppdage de. Jeg kjente at jeg klødde på baksiden av armen, og der var det noe. Jeg måtte ha hjelp for å få av dette bittelille dyret. Med pinsett fikk vi det av, og det havnet i vasken. Jeg måtte ta bilde av det, for å se at det var et dyr. I dag har jeg en kul der den satt, men det ser ikke verre ut. Møkk! Jeg har hatt borrelia en gang før, og det frister ikke til gjentagelse. Blir det en ring rundt, så blir det en tur til legen.

Men det er ikke lett å unngå disse dyrene. Plukker man blomster, så er det visst nok. Ingen ser jo den bittelille prikken som kryper oppover armer og ben. Men når de får spist litt av meg, blir det mer synlige. I fjor hadde jeg flått på meg fem ganger, som jeg vet om??? Hva blir det i år?

 

12 kommentarer
      1. Tror ikke noe hjelper. Har forsøkt det meste.😁 Kledd er jeg, men de er så pyttesmå at de er umulige å oppdage. Man får bare følge godt med.

      1. Skikkelig ekle. Jeg plukket av to til i dag. Det fulgte vel med blomstene jeg plukket inn. Det har blitt alt for mye av det de siste årene. Niesen min har hund med masse pels som din og de flåttene sitter overalt. Det var ikke sånn før, da vi brente mer bråte???? Klemsiklem til deg 🙂

    1. Det er en skikkelig ekkel skapning. Vi har på oss flåttsokker, og lange, og tette bukser og jakker. Det må jo hjelpe noe.
      Vi har hatt flåttbitt tidligere, og det er ikke noe vi vil ha igjen. ☺️

      1. Jeg kler meg for å holde flåtten ute, men jeg tror at denne gangen plukket jeg blomster, og de bittesmå krypene bare kravlet inn uten at jeg merket det. Flåttbitt har jeg hatt mange ganger, og syk av borrelia også. Ikke gøy.

        1. Det er nok da denne flåtten kommer, når vi bare skal….
          Olav har jo det i kroppen enda, så det kan nok hende det er det som gjør at han aldri kommer opp i energi. Ikke gøy i det hele tatt.
          God søndag! Klem <3

          1. Uff, håper han snart får energi. Jeg brukte er år på å bli ok igjen etter borrelia, og det er ikke gøy! Men så herlig når det var over. 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg