Liker du regn?

Jeg synes det er ganske artig med regn, når jeg er riktig kledd så jeg ikke blir våt. Men når man skal av sted til jobb eller annet, er det ikke alltid like trivelig eller? Men det er spennende å studere mennesker på sånne dager. Noen er som født til regnvær. De har på gummistøvler og regnhatt, trekk til vesken og fine regnjakker i friske farger. Mens andre går der i sitt vanlige tøy. Skoene er våte og buksebena slasker liksom rundt anklene, klissvåte som klærne er.Folk hutrer seg og klager, mens andre nesten danser i regnet. Mange har paraply og forsøker å gjøre seg små så de kan, for å få mest mulig  beskyttelse. Enkelte mennesker sniker seg inn under andres paraply også.

Så har du minsten da, som elsker å hoppe i vanndammene. Den forskrekkede mammaen roper høyt. Så kommer endelig bussen, og det blir igjen stille på perrongen, mens regnet fortsetter å dale ned…..

20 kommentarer
    1. Greit med regn så lenge jeg har den fine fargerike paraplyen min. Men den glemmer jeg nesten alltid. Det hjelper lite å bøye seg, jeg blir ikke noe mindre likevel 😀

    2. Herlige bilder i regnværet! 🙂
      Jeg liker godt regnvær når jeg kler meg riktig. Også når jeg skulle på jobb 😉 Liker ikke å bli våt til skinnet, men utenpå er det greit 😀 God klem <3

      1. Takk du. Da er vi ganske like. Å bli våt er ok, når jeg skal gå hjem!!! Men om jeg skal til noe i sånt vær, så MÅ jeg ha regntøy og paraply!!!Ikke gøy å være våte en hel dag, ikke er det sundt heller. Klemsiklem

    3. Det å gå ute i regnet på en varm sommerdag, det er herlig, det! Da blir jeg gjerne klissvåt, gjør ikke noe det så lenge jeg ikke fryser! Tar jo på tørt når jeg kommer inn igjen!
      For noen flotte tegninger! 🤗

      1. Tusen takk du. Ja, det er greit å bli vår når man lett kan gå inn å ta på tørt. Her regner det i kveld. og det er koselig å lytte til dråpene som faller på ruta.

    4. Er ikke videre glad i regn, men har man det rette tøyet på seg er det ikke farlig å traske ute i regnværet. Nydelige tegninger av situasjoner med regnvær. Her skinte sola og det var fint å gå i bakken her. Ble litt våt på beina. Går opp igjen i morgen også. Kle meg etter vær og forhold. Klemsiklem

      1. Takk du!! Mange liker det slett ikke. Vi fikk regn i ettermiddag og kveld, men i dag tok jeg fri fra turen mine. Jeg går jo nesten hver dag, så dag ble det tegning i stedet. Klemsiklem:)

    5. Herlige betraktninger av folk i regnet! Jeg takler regn om jeg er i modus “være-ute-med-regntette-klær-på”! Om det er på jobb og fram og tilbake er det litt mer stritt, syns jeg….! 🙂

    6. Regn er helt greit, når man kan sitte inne og se på det. Synes også det kan være interessant å sitte bak et kafévindu og beskue folk som passerer. 😊🤗🙃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg