Litt av hvert…

Det livnar i lundar, heter det jo i sangen og det er jammen sant. Herlighet så mange sommerfugler jeg så i går, men jeg fikk slett ikke bilde av alle. Denne gule derimot, var så rolig der den satt i hagen da jeg kom hjem.

Det er artig å gå inn over gamle stier og se minner fra gamle dager. Her har steinhuggerene jobbet en gang i tiden. Merker i stein forteller sin historie.

Det ble visst litt av hvert her i dag, men sånn er en tur i mine nærområder. Litt skog, litt landbruk, sjø,litt villmark og litt opplevelser. Ser du ugla? Joda, i går så jeg den igjen for første gang i vår. Jeg sto inne på skogen og fotograferte en fin rot, og da kameraet klikket ble ugla skremt. Den var rett bak meg, men det visste jo ikke jeg. Utrolig artig å se den, selv om det bare var i full fart vekk fra meg.

Jeg vandret videre i våren, og det var herlig å se lamungene på jordet.

En av dem ville bli med meg hjem, så jeg måtte få den tilbake over gjerdet igjen. Den så nesten litt snurt ut der den sto og så etter meg da jeg gikk. Jeg føler meg så heldig som har en sånn naturrikdom rett ved siden av der jeg bor. Nye opplevelser venter liksom bak hver sving, og våren er spesiell. Ha en fin ny uke.

12 kommentarer
      1. Ja, det er liv der ute nå om dagen. Artig å se ugla igjen i våren. Håper bare det blir unger i år. I fjor var det ingen nye i min skog,for ugla var der helt alene? Håper den har fått seg kjærest i år. Det skal bli spennende å se. Ha en vakker dag. Klem 🙂

    1. her fikk du en opplevelsesrik tur ,den gule sommerfuglen synes jeg er vanskelig å få bilde av,men jeg såg tre forskjellige i hagen i dag,kamera var inne så ble ikke bilder :=) artig med uglebilde da :=) har ikke sett den,men jammen lager den lyder på dagtid,vi har kattugla oppom huset vårt,jeg trodde dei bare var aktive på natten jeg,men ikke i år

      1. Herlig med sånne turer i nærområdet synes jeg. Mange skal gå så langt for å oppleve noe liksom, men vi har jo eventyret rett ved oss de fleste av oss i landet. Det gjelder bare å stoppe opp litt, lytte og se. Det var så gøy med den gule sommerfuglen. Den satte seg faktisk på skoen min, men det fikk jeg ikke bilde av. I skogkanten så jeg mange forskjellige i sola på søndag, men bilder ble det ikke som ble klare.DE er alt for raske.
        Ugle er gøy. I fjor kom den uten kjæreste, og det ble ikke egg i kassa da sa ornitologene her. Men i år håper vi de er to igjen, for det er en del ugler i områdene rundt. Fint med den lyden i våren. Jeg hører den mest om kvelden og natten. Kanskje din ugle er på jakt etter ny kjæreste og må bruke hele dagen for å finne en ny venn?

        1. ja vi har mye å oppleve nerme oss om vi bare tenker etter,nå skal jeg ut og jakte på fuglebilder,så får vi se da hva jeg får til :=) og uglene her,ja dei prater har hørt dem i hele dag til nå og jeg hører iallefall 2 som snakker til hverandre

          1. Gleder meg til å se hva du finner å ta bilder av. Det hadde jo vært så gøy om du fikk bilder av en av de uglene dine! Lykke til på turen! 🙂

            1. Du må nok ta deg en tur nær der du hører dem. Se opp, for plutselig kan du oppdage noe som sitter tett inntil stammen langt oppe i et tre. Sjekk rundt store trær. Ser du fjær på bakken eller skitt på stammen, kan det være et tre som uglen hviler i. Dit vender den tilbake.Ikke gi deg, plutselig har du bildet. Søsteren min ville ha uglebilde,men hun fikk det i “hendene” i vår kan man si. Ugla hadde falt ned i pipe hennes. Heldigvis gikk alt fint. Bilde ble det, av en sotskitten ugle!

      1. Ja, jeg føler meg veldig heldig som bor her jeg bor. Men det vet du jo alt om. Mange ser jo ikke det som er i nærmiljøet, for de bare haster avsted med musikk i ørene. Joda, trimme gjør jeg også, men ikke hele tiden i naturen da. Jeg trenger de fototurene også.Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg