Litt av hvert.

Holland hadde mye fint å by på. Påske var det jo, så jeg lagde meg et kaninsmørbrød og noen marsipankaniner selv også.

Butikkene var fulle av morsomme ting. Tenk er treskofele da, eller en treskoblomsterpotte, kjeksformer i tre eller en medalje.

Vi var på ostemarked i Alkmaar. Hver fredag bærer de og veien ost. Kvaliteten blir testet og hjelp så mange som følger med på dette. Jeg er veldig glad i gul ost, men da jeg kom hjem fikk jeg beskje av legen min at det burde jeg visst minisere bruken av det??? Jammen godt jeg ikke kjøpte med meg noen sånne runde, digre oster.

Jeg gikk bilder av et par grønne pappegøyer i et tre. Flott farge. Grønt er skjønt, heter det. Som sagt har jeg vært hos legen en tur og heretter blir det enda mer grønt i matveien. Jeg skal spise mer grønt enn før, ta tran, trimme enda mer, ikke spise ost eller yoghurt, drikke lite melk,ikke bruke fløte og smør i maten. Ja, ja, sånn er det når kiloene kryper på og kroppen eldes. Jeg vil være frisk, så det er like godt å ta tak i dette med en gang. Jeg hadde litt høyt blodtrykk! Hjelp, det liker jeg ikke. Stressrelatert! Så heretter er det bare å slappe av tenker jeg. Nei da, det gjelder å ta nye tak, lukke døren til det som var tidligere pent igjen, og fortsette framover med høyt hode. Innen høsten skal jeg være et enda friskere menneske. Hei meg.

8 kommentarer
    1. Der har de jammen mye fint ja, og variasjonene av treskoene er mange, deres varemerke 🙂
      Ost spiser jeg ikke så mye av, og heller ikke drikker jeg særlig melk. Så der er jeg vel sunn og god da. Meeeen…hadde meg litt sjokolademelk tilfrokost i dag da 😉 Drikker vanligvis juice eller vann 🙂
      Skjønner godt at du må ta tak, vi blir ikke noe yngre med årene, og da må vi gjøre grep for å beholde helsen og den gode formen 🙂
      Klem ♥

      1. Masse artig å se på. Jeg er glad i ost, men det er bare å ta det som lørdagskos i stedet.Ja, man blir ikke yngre, så det gjelder å holde formen. Når det er i tidlig stadie, er det bare å få gjort noe med det. Innen august skal jeg ha det stabilt igjen har legen og jeg bestemt. Man klarer det man må. Det går visst ikke å kose seg hver dag og tro at det ikke får resultater. Klem 🙂

    2. jeg hadde forhøyet kolesterol i fjor,fikk tabletter og på kort tid var verdiene normale,da fikk jeg beskjed om att jeg bare trengte ta en tablett i ny og ne når jeg kom på det :=) jeg elsker gul ost,men den kan godt være av den magre sorten og vita hjertego smør,tenker det går bra eg,melk tåler jeg ikke i frisk form,til en grøtskål går det greit,vil jeg ha gryn til frokost er rismelk en fin alternativ :=)lykke til.Masse fine ting du tok bilder av,blomsterpottetreskoen kunne jeg tenke meg 😉

      1. Uff ja, det er mye som kommer på etter hvert. Litt skremmende dette her. Men som legen sa, det er lurt å ta tak i det, før det utvikler seg mer!Nå skal jeg jobbe med saken i noen måneder og så får vi se. Ellers blir det vel tabletter her også. Jeg tåler heller ikke melk så godt. Men etter at vi fikk alle de gode produktene som er laktoseredusert har jeg kost meg. Det burde jeg ikke gjort kanskje. Havregrøt og bananer var visst bra, så jeg går på utfordringen med friskt mot. Takk for hyggelige ord og ha en vakker dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg