Livvidde

Har du tenkt på livvidde i det siste? Vi jenter skal ikke ha over 80-90 cm og guttene ikke over 94-102 cm rundt livet. Da skal man måle ca. 1 centimeter over navlen og IKKE holde inn magen. Men det er ikke lett å måle likt hver gang eller? Om du måler avslappet, så får du et mål, og om du trekker inn magen, før du et annet mål. Det kan veksle over ti centimeter det! Men jeg har funnet ut at om jeg trekker inn magen alt jeg kan og måler, så blir det et mer realistisk mål. Men det er ikke et mål for andre enn meg selv!!!! Uansett når jeg måler da, så strammer jeg det målebåndet og bruker det som mal for fremgang. Når det er sommerferie for eksempel, har jeg jo ikke med vekta. Da er målebåndet veldig fint å bruke. Har jeg gått opp, så viser det seg lett på båndet ja. Men jeg må ikke gå rundt å skryte av en tynn livvidde, for det er ikke riktig når man holder inn magen. Ved å gjøre sånn, blir målet hver gang mer riktig. Man kan godt bruke et belte i stedet. Stram det så langt inn du kan, og se om det blir fremgang, eller ikke.

15 kommentarer
      1. Nei, det er ikke lett dette her. Man vil jo ha et sosialt liv også. Synes det blir vanskeligere og vanskeligere med årene. Men jeg er i gang igjen med sunne valg og kos bare i helga. Lykke til med ditt! 🙂

    1. Har hørt at det kan være bedre å bruke målbånd i stedet for vekt, ja. Spesielt om man vil se endringer, opp og ned. Jeg bruker likevel vekta, og kjærne mine. Når klærne blir for trange, har livvidda blitt for drøy! 😀

    2. Smart….
      Jeg bruker en gammel olabukse jeg uten stretch, har jeg problemer med å få igjen knappen…
      Da er det regime her hjemme…Til buksa sitter bra igjen..

    3. Jeg måler ikke jevnlig, men holder et øye med livvidden! Nå trener jo jeg med tung rockering – så ifølge ungane mine så slår jeg bort flesket…. og det gjør jeg sannelig også! Utrolig effektivt! Klem <3

      1. Ja, det gjelder vel bare å følge med og ikke gå i vide klær hele tiden! Flink med rockering du. Jeg prøvde venninnen min sin og fikk blåmerker rundt hele livet. Synes ikke det var så behagelig, men flesket hadde vel blitt slått vekk!!!! 🙂 🙂 🙂

        1. Hihi, jeg hadde også blåmerker i starten, men det går fort over! Liker rockeringen egentlig – husker jeg minka 15 cm rundt livet bare på noen få måneder! Klem <3

    4. Er faktisk ofte opp på vekta og den er IKKE til å tro, ha, ha. Den kan hoppe opp og ned neste to kilo. Tenkte det om dagen, at kanskje ny vekt… Men målbånd har jeg så klart. Og bruker det inn i mellom, men jeg strammer ikke. Uansett må jeg nok til å øke fokus. Nå har fokuset vært at jeg ikke skal gå opp. Klem <3

      1. Nei, den vekta er mange ganger ikke til å tro!!!!! Det går opp og ned etter hva man har spist og kroppen har lagret av vann. Jeg strammet ikke målebåndet heller før, men det var jo umulig å måle “jevnt”! Med den strammingen får jeg det rett i fjeset kan man si. Men et belte gjør samme nytta. Får jeg det ikke inn dit jeg vil, så må jeg jo jobbe med saken! Jeg MÅ heller ikke gå opp!!!! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg