Lønneløvroser

Herlig med fargene på lønneløvet, og alle de konglene som henger høyt der oppe. I dag skulle jeg lage roser av lønn hadde jeg tenkt.

Så mye bjørkeløv som allerede har forsvunnet. Det samme med grågåsa. Nå er de snart på vei mot varmere strøk. Fint å se dem mot den blå himmelen.

Men det var lønneløv jeg var ute etter. Så merkelig, det var det ikke mange som hadde falt av enda? Jeg skulle lage noen roser, men det var bare nok til en på bakken. Resten av løvet svingte seg fortsatt på greinene høyt der oppe. Men en rose er også fint. Man bretter bare løvet en gang og snurrer det sammen til en rose. De siste bladene ytterst skal være små, så får man litt flikete blader til slutt.

Jeg må gå dit en annen dag, når bakken er full av fargerike løv. Nå var det mest brune. Senere blir det flere roser. Kanskje du får tak på løv, da kan du lage roser. Sett en strikk rundt rosen nederst så holder bladene seg samlet.

12 kommentarer

Siste innlegg