Løvfall

Jeg elsker løvfallet i høsten. Bakken dekket av fargerikt løv som blåser hit og dit. I helga var jeg på kirkegården, og der var det så vakkert. Mange, særlig de eldre, klager over at det ikke rakes opp hele tiden, men jeg synes det er det vakreste som finnes når løvet danser over gravene, legger seg til rette mellom kvister og gir lyd fra deg i vinden.

Å gå i løvet gir en lyd som musikk synes jeg. Men når løvet har blitt brunt og trist, da kan det vel være det beste å få det vekk fra gressbakken selvfølgelig. Men en stund kan løvet få leve sitt eget liv og gylle høsten!

10 kommentarer
    1. Her hos meg blir det mye løv på bakken i dag, for det blåser så kraftig ute at mange av dem klarer ikke å holde igjen. Selv om de gjerne vil. Ellers er det en nydelig høstdag med knallblå himmel og sol 🤗

      1. Ja, det blir jo jord, men lønn og kastanje som er så tykt, må vekk fra plenene etter hvert, om man vil ha grønn bakke til neste år. Ha en vakker dag. Klemsiklem.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg