Lucia, elleve dager til julaften.

Dagen i dag betyr vel ikke så mye for oss nordmenn, men i andre land feires det veldig. Jeg liker sangene ved Lucia, og så baker jeg noen lusseboller på min måte. Jeg er ikke så veldig glad i safran.

Men en vanlig gjærdeig kan snurres og vendes så den bli i form av lusseboller. I dag tidlig var det kun stearinlys i vår stua, vi hørte på sangene på svensk tv og spiste fersk gjærdeig med pålegg på. Koselig tradisjon som jeg innførte da våre barn var små. Ha en fin dag dere! 🙂

16 kommentarer
    1. Koselig det ❤
      Da jeg jobbet i barnehage var jo Lucia stort. Men sånn ellers har vi ikke markert det. Min datter satte i gang å bake lussekatter, som vi kaller det, i går. Så hun har det nok med når hun og broren besøker meg senere i dag.
      Jeg ønsker deg en vakker Lucia dag.
      Klemmer ❤

      1. Tusen takk. Her hadde vi en fin morgen og etterpå hadde vi besøk av sønnen også. Håper du får fint besøk i dag, med eller uten lussekatter. Klemsiklem:)

    2. Håper Lucia-dagen din blir fin og koselig! ❤ Så flotte lusseboller! Jeg tåler ikke gjærbakst, så det blir Lucia-smoothie på meg, og snart er jeg klar for en ny kopp med Lucia-te 😀

    3. Å, nå fikk jeg lyst på boller! De ser bare kjempegode ut. 😀

      Koselig tradisjon dere har. 🙂

      God Luciadag. Klem <3

    4. Sikkert godt. Ve feirer ikke Sta Lucia i hjemlandet mitt. Jeg har ikke markert det hjemme enn at jeg og mannen min snakket om det:)

    5. Vi har alltid feiret Lucia hos meg med lussekatter, kaffe og tente lys til Luciamorgon på SVT på morgenen. I dag ble det litt senere enn vanlig, men like koselig for det. Håper din Lucia dag har vært fin 🥰

    6. Så koselig. St.Lucia-sangen er en av de fineste sangene, som jeg må høre. Det er flere svenske julesanger jeg har stor sans for. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg