Lukk døra….

Symbolsk kan vi lukke døra for sommeren og åpne før høsten. De sier at når man lukker en dør, så åpnes det alltid et vindu der framme. Men hva om fingrene ligger i klem i døra, eller jakken er klemt fast så man ikke kommer videre? Ja, det kan få fram mange tanker. Jeg synes denne døra var fin med sin slitte maling, i et hus som ikke lenger er i bruk.Foran en annen dør hadde det vokst seg fram en fin gran. Tenk å få pynte den med lys i det nysnøen faller? Det hadde vært vakkert.

Fortsatt er det blomster igjen, i alle farger. Om ikke lenge farges løvet der ute i gult og oransje. Det er faktisk noe jeg gleder meg til hvert år.

Vi har hatt en del regn i det siste, og vanndråpene pynter opp både her og der. Rogen har jeg plukket inn til pynt og noen nyper skal bli til herlig suppe.

Skogen bugner av sopp i år, både spiselige og ikke spiselige. Vakre er de alle, der de lyser opp i skogbunnen. Vi har hentet inn mengder med kantareller og`nå  ligger de ferdig forvellet i fryseren. Så fint å ta fram utover til kjøttmiddager av alle slag eller til en enkel eggepanne.

Livet der ute går videre mot kaldere dager. Tiuren er i farten etter knopper og skudd, hesten spiser fortsatt gress og froskene begynner å bli store. Det blir mer og mer høst, så nå kan vi lukke døra til sommeren for i år.

10 kommentarer
    1. Fine bilder, spesielt likte jeg bildet av dørene. Fargene – så fine. Dører som åpnes og lukkes….du gir gode refleksjoner. Men ikke bra å bli sittende fast i en lukka dør. Det må vi ikke :). Ha en fin dag.

      1. Ja, den blå døra var så fin synes jeg også. Mange tanker kan komme over en lukket dør, det skal være visst. Kos deg i septemberlyset. Klemsiklem 🙂

    2. Ja, nå er det dørene lukkes, helt klart. Det minner meg om at jeg bør ta fram høst-diktet mitt igjen 🙂 Det er en tradisjon nesten 🙂 Masse fine farger om høsten 🙂 Og du vet å lage fine bilder av det <3 Klemmer til deg <3

      1. Ja, nå er det tid for høstdiktet ditt. Herlig. Gleder meg til at løvet blir gult og fint, for det er så oppmuntrende å se på de fargene synes jeg. Takk for hyggelige ord og ha en fin dag. Klem 🙂

      1. Tusen takk du! Ja, nå er sommeren over for denne gang. Men det er bare å glede seg til alle fargene som vil fylle naturen etter hvert. Ha en fin dag 🙂

    3. vakre bilder,du skaper magi når du knipser.Ser att mange sier det bugner av sopp i år,ser det på soppgruppen jeg følger,vel hos meg har det vært lite sopp,men det er ennå håp for traktkantarellene ,jeg såg att dei var på vei :=)

      1. Takk du! Ja gjett om det er sopp. Vi har plukket nok til vinterforråd for hele familien. Herlig med nystekte kantareller. Traktkantareller har jeg aldri plukket, men i helgen fant jeg jammen det også! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg