Måke snø…

Nei, så ille ble det ikke, at vi måtte måke snø, men fint var det med en ny vinter for en liten stund. Det var ikke lett å ta bilder i dette snøværet vi fikk i dag tidlig. Jeg pakket inn kameraet i en plastpose, og derfor fikk jeg en del diffuse kanter på bildene. Men det ble da slett ikke så dumt det heller.

Vi besøkte Finnskogen i helga, og det var helt andre bilder jeg tenkte jeg skulle vise fram nå, men så kom snøen! Jeg synes det var helt herlig å komme meg ut i det hvite. Rundt null grader og ikke et løv på trærne enda inne på skogen.Da vi gikk tur i går, så vi at isen lå på myra, men hestehov og hvitveis blomstret.

Hvitveisen jeg plukket i går, hadde snødd ned der ute, og en snømann fikset jeg lett. Han ville bare bade, og det fikk han gjerne gjøre for meg. Jeg er ikke isbader.

Ei strandsnipe vandrer fram om tilbake i vannkanten, og traner så vi flere av på turen hjemover. Rart å komme fra grønne løvtrær hos oss og opp i en ny vår på Finnskogen, og enda rarere å kjøre hjem fra en ny vinter og hjem til vår og solgløtt her hjemme. Så variert er det i vårt lange land.

10 kommentarer
    1. Ja, i dag var det snø flere steder, til og med i mitt fylke. Men ikke her hvor jeg bor.
      Det er vakkert å se på nysnøen, men nå i mai synes jeg kanskje det bare ville vært trist. Får håpe det betyr at det blir en knallfin sommer 😀
      Fine bilder og god stemning her hos deg i alle fall ♥ Klemmer ♥

      1. Herlig med snø i dag faktisk for man vet jo at på denne tiden av året forsvinner det så fort igjen. Her hjemme hadde det regnet, men nå skinner sola i kvelden :)Tusen takk og ha en fin ny uke! Klemsiklem:)

    2. Dette var vakkert. Du formidler vinteren på en en vakker måte. Selv om vinter skulle være vår…Kaldt og guffent her hjemme i dag…nesten vinter <3 Mange fine bilder hos deg…Fin tur da…Klemmer…

      1. Takk du! Jeg har savnet en skikkelig vinter jeg, så her fikk jeg litt påfyll av den gleden! Jeg måtte kle meg godt selvfølgelig for det var jammen kaldt også.Men det var herlig å kjøre fra det og hjem til sol og skikkelig vår. Klemsiklem:)

    3. Ble veldig stilig med pose rundt 😉 Flotte bilder! Nå smelter heldigvis snøen litt igjen og det er opphold en stund ser det ut til. Håper det er siste snøen for denne våren. Ha en fin dag! Klem <3

      1. Slett ikke dumt med plastpose og det beskyttet kameraet fint. Ja, nå er det nok vinter. Vi får håper det er over nå og sola kan varme oss. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg