Mat må man ha!

Ute er det tåkete og grått, men fuglene er i farten. Kjøttmeisen så irritert på meg i morges. Jeg har jo ikke hengt opp fulgemateren enda!

Det var akkurat som om den sa: “Det er til pass for deg, at jeg spiser opp stearinlyset ditt. Mat skal jeg ha!”

Her er det 10 varmegrader, så jeg tenkte ikke at fuglene trengte mat enda? Men det var vel lettvindt da, å spise mitt stearinlys der ute! Jeg får henge opp en frømater i dag. Rekker ikke så mye akkurat nå, for her må det jobbes litt før helga. I morgen er det kakemesse og bakefest i Oslo, hele dagen. Jeg gleder meg! God helg!

10 kommentarer
    1. Det er litt deilig når det er grått og varmt også. Fuglene her har også prøvd å si til meg at nå vil de ha mat. De flyr bort til materen, så må nok til her også. Bakehelg høres ikke så verst ut :).

      1. Ja, det er nok på tide for foring igjen. Litt festlig også. Koselig å se på småfuglene. Det er Kake- og bakefestivalen for ukebladet Hjemmet! Håper å se og oppleve mye spennende! Klem til deg!

    2. Det kan ikke være bra for fuglene å spise lys, så det er bra du skal henge opp materen (du har vel gjort det allerede..)
      Kos deg kakemesse og bakefest i morra 😀 Sikkert mye deilig å spise.. 😉 Klem

      1. Nei sikkert ikke, men de spiser det de finner om dagen! Koselig å mate småfuglene igjen. Jepp,gårsdagen ble så fin.Litt smaksprøver var det der ja!Koselig. Ha en fin søndag! Klem 🙂

    3. Ja, sånn er det. De er sultne nå. Har hengt ut jeg. Men ble fort tomt, kom skjærer også…Og de var enda mer sultne. Topp bilder og kos deg i morgen. Klem.

    4. hi hi ,fuglene er ikke dumme,selv har jeg funnet en pose med smultringer i fryseboksen,tredde dem på en snor og hengte dem opp i plommetreet vårt,så her er det kakefest om dei har lyst på :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg