Måtte smake!

Jeg koser meg og forbereder julefest. Det er trettendedaghelg. Noe nytt måtte jeg lage, men det gikk fort. En aspik ble det, men du kaller det kanskje en cabaret? Litt stekt sopp, løk og bacon skal jeg ha ved siden av litt ribbe. Jeg hadde fikner i frysa. De fikk seg en omgang med mandler, smør og brunt sukker før de ble stekt i ovnen. Så var det kake, den gikk også fort, for jeg hadde også en marengskake i fryseren. På med smeltet sjololade og stjerner, og så var den klar. Kaken skal spises med lune fikner ( ja, jeg varmer dem litt i kveld), jordbær, is og vaniljesaus. Nå er bordet dekket, og jeg skal kose meg resten av dagen med julemusikk.

Jeg må innrømme at jeg måtte smake på fiknene. Ingen ser at jeg har tatt litt, tror jeg?

15 kommentarer
    1. Ingen som ser at du har smakt litt 🙂 Så mye godt du har laget! Kos deg med juleselskap! Her har julen blitt ryddet ut i dag. <3

      1. Ja, det ble en finfin lørdagskveld og i dag hadde vi besøk igjen på det som var igjen av ribbe og ost, kaker og knask. I morgen begynner jeg å rydde vekk jula og jeg gleder meg ikke akkurat til deg. Ha en fin kveld 🙂

      1. Ja, veldig vellykket og alle ble skikkelig mette av julemat. I dag var det mange her på rester av julerester. Jammen, ble vi ikke mette alle sammen, og fortsatt er det litt rester igjen til oss i morgen. Har kost meg massevis. Klem 🙂

    2. dette hørtes deilig ut ,og jammen er det greit å ha litt i fryseboksen :=) lune fiken har jeg ikke smakt,ikke ferske fiken heller,her blir det tørka fiken,men det blir kanskje ikke det samme :=)tenker maten smakte eg

      1. Nei, tørre fiken er annerledes. Du får kjøpt ferske på Meny for eksempel når det er sesong. De er så gode synes jeg, som liker fiken både ferske og tørkede. Ja, her har det vært folk ut og inn i hele dag også så nå er jula feirer ut. I kveld har jeg tent helligetrekongerslyset og drukket opp det siste glasset med julebrus. I morgen rydder jeg vekk det meste. God kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg