Middag og vinterglede.

Jeg synes det er nydelig der ute nå. Så lyst og fint Jeg ville ut, og da ble det lettvint middag. Jeg stekte raskt opp en pakke kjøttdeig og en oppdelt løk i litt smør. Nei, det trenger ikke bli brunt akkurat, for det skal koke etterpå. Bare få delt kjøttdeigen opp i biter. Så delte jeg opp et middels stort kålhode i strimler, og helte på 7 dl vann. Dryss over et par teskjeer med salt og litt pepper. La det stå der og putre på svak varme, i en time.

Jeg fikk meg en fint tur i vinteren, mens maten kokte. Så flott med alle greiner fulle av snø. Jeg skulle plukke med meg noen kvister hjem, men da skal jeg si det det drysset over meg. Vel hjemme kokte jeg poteter, som jeg hadde skrelt før jeg gikk. Så var det middag, og det var så godt. Heldige meg, for det er rester igjen til i morgen.

16 kommentarer

Siste innlegg