Min monotypi!

Aviser kan brukes til så mangt. Jeg har tegnet på den med trykksverte, og trykt opp et bilde. Etterpå må det tørke lenge, før jeg kan gi bildet litt farger. Monotypi kalles dette, Mono betyr en, og det blir bare et bilde som regel. Klart jeg kan forsøke å trykke flere, men det blir som regel bare ett av dem som blir bra.

Jeg fikk lyst til å vise det fram da jeg koste meg med alle bildene hos Lady August. Hun er super på sånne monotrykk. Du finner henne HER!

Opp ned bilde? Ja, det er bare for å vise deg hva jeg har gjort. Jeg hadde tegnet på et pleksiglass her, men lagt på alt for mye trykksverte. Da la jeg et ark over trykket så jeg skulle få vekk overskuddsfargen.

Da ble det en søt bamse.

Noen ganger legger jeg på mye farge etterpå og andre ganger lar jeg det være nesten sort og hvitt.

Et skikkelig klin blir det mange ganger, men jeg har det gøy med dette.

14 kommentarer

Siste innlegg