Min tur!!!!

Endelig var det min tur til å se disse vakre fuglene. Hvert år kommer de hit og tømmer bærbusker og hekker for frukt. De liker særlig godt en hekk i nabolaget, men de er fryktelig raske til å fly av sted når jeg forsøker meg. I dag fikk jeg jammen besøk av to stykker i vår hage. Men bildene ble gjennom vinduet, for om jeg hadde gått ut, hadde de raskt forsvunnet.

I de høye trærne hos naboen satt det over tretti stykker. For en fin sang de har. Det minner om bittesmå bjeller som klinger. Jeg liker den lyden. Det minner meg om barndommen hjemme, da sidensvansen kom og satte seg i en stor ask ved vedskjulet vårt. De fikk oss til å tenke på ju, og det tenkte jeg på i dag også. Bjeller, dombjeller, lunhet, forventning og juledrømmer…..

10 kommentarer
    1. Flotte fugler og fine bilder. Var en hel flokk her. Satt i treet og i nærheten av ripsbuskene i hagen. De er veldig sky. Ha en fin uke. Klem

    2. Nydelige! Fine bilder ble det også! 🙂 Husker jeg også ble veldig begeistret da det befant seg en hel skokk i et tre i hagen vår for noen år siden! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg