Mine minutter….

Så var det Halloween igjen, eller Hallovenn som vi kan si! Godteskålene er klare og jeg skal også kose meg litt har jeg tenkt. Julebrus er innkjøpt og søtsaker. Jeg liker å markere dagene litt, selv om jeg slett ikke feirer halloween med utkledning eller annet.

Ting som gjør oss godt, er sundt tenker jeg.Her om dagen ble jeg minnet på noe. Jeg hadde glemt det, helt til jeg leste inne hos  Lady  og hos evaswindow. Lady sitter ute i morgenen og kjenner på det meste! Pusten, tankene, livet, naturen og hun fryser ikke! Eva gjør noe av det samme, når hun setter seg ut og tar sin rolige tid på terrassen sin. For over ti år siden hadde jeg mine rutiner i kvelden.

På senhøsten gikk jeg ofte ned og badet i havet i det sola gikk ned. Det gjorde jeg til langt ut i september. Når det ble for kaldt for meg, satte jeg meg ut på terrassen med pledd og puter, varmt drikke og kanskje litt mat. Så satt jeg der og bare var til. Noen ganger i det det mørknet, andre ganger under stjernehimmelen. Det var ikke timer jeg satt der, men kanskje ti minutter. Jeg gjorde det alene og fortalte ingen om det. Jeg tente stearinlys og fant roen i kvelden. Jeg kjenner at jeg hadde trengt en sånn stund for meg selv igjen. Lady og Eva minnet meg på det, når jeg leser deres innlegg. Ti minutter for meg selv, kan jeg vel få til om dagen, om det er sol, regn, snø eller kulde. I morgen skal jeg gjøre det, tenker jeg. Men det går ikke å utsette. Nå starter jeg, tar med lunsjen som jeg gjorde før og setter meg på en stubbe i skogen og spiser. Fordi jeg har fortjent det!

14 kommentarer
    1. Så koselig bilde <3 Jeg feirer ikke dagen..blir nok brødskiver og te som vanlig i kveld.. 🙂 Men får ha litt godter på lur i tilfalle noen ringer på.. Noen minutter for seg selv i fred og ro tror jeg alle har godt av..og med litt frisk luft utendørs gir det en fin stemning..bare man har kledd seg godt nå som kulda har kommet.. Ha en fin dag <3

    2. Så tøff du er som badetute 😀 Jeg skal ta snøbad og gledegruer meg. Slike stunder ute på noen minutter gjør noe med hele kroppen og sjela det er jeg bombesikker på og det er en så god liten ting å ta med seg hver dag <3 Så bra at vi minnet deg på det. Å sitte slik sorterer tanker og er i ett med det rundt og pusten tror jeg er så viktig <3 Goood Halloween kjære deg og stor god klæm <3

      1. Slutt på badingen for i år, jeg passer ikke som isbader overhode. Jeg fryser jo så lett selv om sommeren. Men å sitte litt ute er fint. Her skinner sola så fint at jeg bare MÅ ut. Klem til deg du vakre! 🙂

    3. Nydelig bilde. Jeg sitter ikke så mye ute. Har ikke behov for det på denne årstida. Etter 3 timer i skogen. Vil jeg bare inn igjen….Fint med kveldsbad! Hadde jeg bodd helt ved vannet hadde jeg gjort det året rundt kanskje…vet ikke helt <3 nyt kvelden.

      1. Ja, vi trenger litt tid til ingenting også. Man trenger slett ikke å være ute for å roe ned, men noen ganger er det godt å bare gjøre noe litt annerledes.

    4. Så fargerikt og fint bilde. Det hørtes ut som et veldig godt “rituale” det du gjorde med bading og stillhet. Visst kan du vel gjøre det igjen? Ingen har da vel rett til å hindre deg. Det er viktig å gjøre noe godt for sin egen del. Det gir påfyll!😊

      1. Takk du! Badingen var fin, men jeg er ingen isbader. Til det fryser jeg for lett. Men det er så godt med noen minutter i stillhet i løpet av dagen synes jeg. Nei, ingen hindrer meg, jeg har vel vært mitt eget stengsel. Etterhvert glemte jeg det hele, men nå skal jeg holde på den gode vanen! Jepp, det gir fint påfyll. Nyt dagen og god helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg