Mitt eventyr…

Ut i naturen i høstlige omgivelser er som et eventyr for meg. I mine tidlige bloggår, het jeg Naturglede! Det var fordi jeg var og er glad i naturen og det som vokser og gror. Jeg liker vind i håret, regn i ansiktet, snø og vidder, tung skog og dyr, fugler, sol og saltvann, tjern og nøkkeroser, blomster og kvister…..

Ja, sånn kunne jeg vel fortsette å ramse opp, for naturen har så mye variert å by på. Klart jeg også kan bli lei for mye varme, for sterk kulde, glatte veier, regn i dagevis og søle. Men tenk så kjedelig om hver dag hadde vært lik den andre, bestandig? Nå synger skogen sin avskjed til sommeren, og høstens ro banker på.

Jeg tror vi trenger variasjon for å glede oss over fine dager. Nå lukter det modent korn, ny slått gress, sopp og mose. Det bærer bud om andre tider. På fredag er det september….

I dag var det en fin formiddag her. Jeg skulle gjøre noe helt annet, men nok brødskiva med hjemmelaget fiskekake med meg ut. Den sto jo i stil til skogens farger og det smakte så godt der ute. I kveld er det sagt at det kan kommer regn, igjen. Da har jeg i alle fall nytt litt av dagen i lunsjen, og det ga meg en liten oppfriskning. Heldige meg som kan gå ut i naturen som jeg vil, når det passer. I kveld, om det regner, kan jeg med god samvittighet sette meg ned med tente stearinlys og strikketøyet.

 

18 kommentarer
      1. Tusen takk du. Ja, høsten er herlig den med sin skarpe luft og himmelen blir så ekstra blå på solskinnsdager. Bare å kose deg. Klemsiklem 🙂

    1. helt enig ,det er godt med alle årstidene ,det finnes noe vakkert i dem alle ,og jeg har alltid likt høsten ,blir det for rufsete er det godt å hygge seg inne :=) nydelige bilder du serverer oss

      1. Tusen takk du. Jeg foretrekker også uten regn, men når ikke regnet gir seg er jeg ute likevel. jeg har faktisk hatt mange fine opplevelser på regnværsdager også. Ha en fin kveld. Jeg tar nok noen dager til med pause den neste uke, men sakte er jeg tilbake som vanlig. Klemsiklem:)

    2. Du er så flink til å komme deg ut og være i naturen. Jeg sitter mest på rompa og tenker at jeg skulle gjort det. Men vi har faktisk hatt flere dager med fint vær i det siste. Kanskje må jeg ut i morgen! 😊

      1. Elsker å være ute til stadighet, men det trenger ikke være de lange turene hele tiden.Noen ganger går jeg bare rett over veien her hjemme og rusler litt i skogens ro. Prøv å komme det ut litt, ikke sett deg for store mål vet du. 🙂

    3. Sanne ord om naturens mangfold. Jeg er bare så altfor dårlig på å utnytte den. Husker ikke annet enn denne bloggen din. Nyt helgen, været her i Oslo er i alle fall strålende. 🤗

    4. Nydelige bilder 🥰 Det er jo fint ute i naturen hele året, men akkurat i den tiden vi går inn i nå er det ekstra fint. Ha en fin fredda, klems 🤗

    5. Vakre bilder hos deg – og tankene er så like mine tanker 🙂 Høsten er vakker – naturen er vakker og gleden varierer liksom – det er jo sant 🙂
      Lag deg en fin fin lørdag 😀 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg