Mørketidtanker….

Reklame |

I går var det kjoledag, og så er det lørdag. Tenker litt minner i dag. Minner fra hva? Sommeren selvfølgelig. Snart går alt i svarthvitt liksom der ute, og det er bare å vente på en ny vår. Jeg drømmer allerede om friske blomster i naturen, lette klær og sko, fuglesang og grønt gress. Men drømmer er godt det også. Jeg strikket meg et par fargeglade votter ifjor, og de er koselige i høsten. Når fargene forsvinner der ute, får vi fylle på litt selv.

Plutselig kommer trekkfuglene og hvitveisen. Fint å ha noe å drømme om en regnfull dag.

Jeg tror jeg må fikse litt fuglemat igjen snart, for fuglene som er igjen her, har begynt å trekke inn mot husene. En krans av frø og fett er fint.

Jeg bruker ei kakeform og legger først i litt plast, så litt bjørkekvister før jeg fyller opp med frø og fuglepeanøtter. Flott fett smeltes og helles over, så får det stå kaldt en stund, før det er klart. Tror fuglene blir fornøyde!

Så får jeg danse inn i solnedgangen hver gang det ikke er overskyet og regn. Jeg er sikker på at vi klarer nok en mørk tid, før det vender mot vår!

Bloomingville//Gustavsberg//Muurla//Bloomingville//Wildlife Garden

 

13 kommentarer
      1. Takk du! Ja, de vottene gjorde meg glad. Jeg strikket en enkel hals i samme farger. Godt med varme i høsten. Halsen kommer på trykk i Familien en eller annen gang i vinter. Kul med eget design! 🙂 Ha en vakker dag. Klem 🙂

    1. Så mange fine bilder og glade farger. Det er fint å finne frem når vinterens fargeløse kulde sniker seg på.
      Selv forsøker jeg å glemme at det snart er vinter. For jeg gruer meg sånn. Men skal nok komme meg gjennom denne også 🙂
      Ha en knallkjekk helg ♥ Klemmer ♥

      1. Uffda, gruer du deg. Så dumt. Men husk at etter vinter kommer VÅR!!!! Akkurat nå eksploderer jo naturen i farger, og det er bare herlig. Her var det tåke først på morgenen, og det var som en dansende drøm over skogen. Men nå har sole tittet litt innom, mellom skyene. Klem fra meg 🙂

    2. Jeg blir så glad av innleggene dine Natheless <3 Alt fra de herlige vottene, til dansende silhuetter 🙂 Takk for en strålende piff på kvelden her <3

    3. Så lekre votter! Du tenker på alle – både småinger med vinger og oss som er så heldig å kjenne deg! Lekre bilder i solnedgangen! Og jepp – vi klarer da lett en liten vinter….. klem <3

      1. Takk du. Ja, fuglene må ha mat de også. Skal si det er liv der ute nå, med både hakkespett og skjærer som forsøker seg. 🙂 Jepp, vinteren skal da gå i år også, for vi vet at etter den, kommer våren! Klemsiklem:)

    4. Jepp,vårener fin, men jeg vil ikke være en av årstiden foruten jeg da.Godt du har sikter fuglene dine. Koselig å se på er det også. Ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg