Mot kaldere tider….

Nå begynner det! Sakte forandres naturen i høsten. I morgen er det oktober, og mye løv har allerede falt av trærne.Men enda er det mye farger å se. Kaldere vinder rusker i oss, og det er snart tid for å ta fram varmere klær. Vemodig? Ja, litt, men samtidig er det så fint med alle skiftningene i naturen.

Når sola skinte på gyllent løv i helga, ble det stemning og når himmelen fyltes av regntunge skyer, ble det virkelig liv i vinden. Det føltes som om jeg kunne fly avsted!

Enda er det både insekter og blomster der ute, og som sola kan varme en septemberdag! Men nå venter andre tider, for i morgen er det oktober.

Se den soppen av en sky jeg tok bilde av i går kveld!Lurer på hva slags vær de fikk under den raringen! Her kom det ikke en regndråpe. Men i dag ligger tåka over skogen, og det er bare å kjenne på roen som omslutter alt og alle. Det går mot kaldere tider.

18 kommentarer
    1. Alle årstider er fine syns jeg..men kjenner det begynner å bli kaldere ..håper ikke på en vinter med sprengkulde..brrr ! Nydelige bilder her..og den himmelen var jo utrolig flott.. Klem <3

      1. Ja, her er det MYE kaldere. Ble så iskald da jeg gikk tur i kveldingen, men det var jo bare 6 grader, det visste ikke jeg. Sola skinte da jeg gikk, og det var lunt og fint da! Men det er bare å finne fram tykkere jakker og ull! Takk for hyggelige ord og ha en vakker kveld. Klem 🙂

    2. Helt nydelig bilder her hos deg. Dette er vakkert. Du finner magien med kamera ditt helt klart. Og så kaldt det ble…Vi får kose oss litt inne nå! Klem herfra.

      1. Nydelig er det jammen nå, men fine farger. Alltid koselig med en kameratur. Ja, det ble iskaldt. Jeg må finne fram ull og vanter kjenner jeg, for det blir visst ikke bedre de første dagene. Godt det er varmt inne. Nyt kvelden. Klem 🙂

      1. Tusen takk du! Herlig med alle fargene i høsten.Jeg er glad vi har årstider med variasjon. Her regner det på morgenen, men det er også koselig synes jeg, bare det ikke regner hver dag i uker!!!

    3. Flotte bilder av vakker natur i endring. Mer dramatisk enn vårens grønne ankomst 😀 Her er det vått og grått og 2 grader i morges. 🙂 Nyt dagen

      1. Ja, det er fantastisk fint med høstlyset. Kaldere enn forventet, men vi har sol i dag!!! Koser meg med å se ut, mens jeg jobber kan man si! Håper jeg rekker en tur ut før det mørkner.

    4. Mornings 🙂 Her skinner sola men det er kaldt her også. Liker best sommeren men kakao og fyr i ovnen er fine greier. I dag skal jeg øve sang og så skal jeg legge en fin tirsdagsplan <3 stor god klæm 🙂

      1. Koselig med inneliv også. Ullpleddet er tatt fram og jeg tenner stearinlys i kvelden. Koselig. Da må du øve på! Her la jeg en plan, men den ble ikke som tenkt:) Godt jeg kan fortsette en annen dag med den ryddingen. Nå er det lesing av korrektur til i kveld. Klem 🙂

    5. Ja, merker det veldig godt nå, at nå er høsten et faktum. Merket det i dag morges da jeg satt ute, det var bare 7 grader. Og kaldere blir det jo om ikke lenge.
      Fint med høst, og jeg håper på en frostkald vinter, uten for mye regn og vind 🙂
      Nydelige bilder som vitner om høst og vinter 🙂
      Klemmer ♥

      1. Her regner det i dag, men det er også høst! Heldigvis er det ikke så kaldt som tidliger i uka. Jeg ønsker meg ikke glatte veier enda! Ja, en vinter uten glatte hadde vært supert for både deg og meg. Ha en fin dag. Klem 🙂

    6. Så utrolig nydelige høstbilder! Og jeg er så enig med deg at dette er en fin tid, i alle fall på solrike og tørre dager 🙂 Regndager er liksom litt gråere, men vi trenger dem også for å sette ekstra pris på sol og tørr asfalt.

      1. Tusen takk. Ja, høsten er jammen fin med sine farger! Elsker solskinndager da himmelen er så klar og blå! Her ser det fint ut i dag igjen etter en regndag. Ha en fin dag. Klem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg