Motivasjon?

Nei, det er ikke lett å finne motovasjon hver dag. Noen dager er travle, og andre er for tiden kjedelige liksom. Kjedelige, fordi vi ikke kan leve som vi pleier i koronaland. Men vi får holde ut. Mange har visst allerede begynt å pynte til jul, men der er ikke jeg, enda. Jeg gleder meg til advent først. Her er det hvit og grønn november, men det er ikke helt sant. Noe rødt har sneket seg inn også.Rødt på en hjertekrans, rød bamse, røde muffinsformer og rødt bringebærsyltetøy i rullekaken jeg tok opp fra frysa i helga. Rødt ble det også på gardinene!

Må skryte litt av gardinene mine her også. Jeg har tegnet dem selv, med vannsfast tusj. Om jeg blir lei dem, så er det ren bomull, og da kan jeg bare sy to og to sammen til dynetrekk. Smart hva? Men jeg ble veldig fornøyd nå, så i år blir julevinduene i stua sånn. Ja, den lille jenta mi har jo rødt på seg og reinsdyret har fått rødt bånd rundt halsen.

Men mest er det grønt og hvitt hos meg nå, og så kongler da. Masse konger i fat og krukker. Under to uker til advent er det, og fortsatt har vi det så mildt, at man glemmer at det kan komme en vinter. Men plutselig er den her, med frost, snø og kulde. Ha en fin ny uke, om du er motivert eller ikke, om du er lei korona eller ikke, og om du pynter eller ikke…..

8 kommentarer
    1. Det med manglende motivasjon gjelder for de aller fleste av oss i alle situasjoner.

      Jeg har heller ikke begynt å pynte til jul, men tenker jeg skal begynne siste uken i november før 1.søndag i advent. Da setter jeg frem adventspynt, og pynter opp med julegardiner og litt julepynt. Så kommer litt mer julepynt etter hvert.

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, det er jo mye mørkere og det gjør i hvert fall meg mer trøtt. Men vi får ta det som det kommer. Det blir koselig med lys både ute og inne framover. Ha en fin dag! 🙂

    2. Det er rare dager – slitsomt, men jeg vet at min julefølelse er igang! Jeg storkoser meg med mitt nye liv lissom….! Flotte gardiner forresten! Jeg skal pusse opp det rommet ferdig, og så er det klart for adventspynting her! Jeg gleder meg! God klem <3

      1. Ja, det er slitsomt nå synes jeg, men vi kan ikke gjøre mer enn det vi gjør heller. Godt å ha julen å se fram til, selv om den heller ikke blir som vanlig. Takk for hyggelige ord, gardinene gledet meg veldig. Så godt med litt forandring. Pusse opp gir også den følelsen, når man er klar. Lykke til med ditt. Snart adventspynting. Klemsiklem 🙂

    3. Så nydelig pyntet! Deilig å slippe for mye rødt. Jeg liker masse lys inne og lyslenker. Skal pynte litt i helgen. Men ikke rødt! Det må jeg være forsiktig med. Det er en litt for sterk farge som slår i hjel alt annet synes jeg. Men et bånd, pynt på gardiner…Helt topp! Kongler er veldig fint! Klem til deg da…Vi får holde ut …Litt kjedelige dager er det jo!

      1. Takk du. Ja, det røde kan bli for voldsomt for meg også. Jeg har litt av det når selve jula kommer, men i adventstiden holder jeg meg mest til rolige farger. Ja, det er vel bare å holde ut videre. Jeg liker ikke dette, men vi får forsøke å finne lyspunkter. En av lyspunktene er advent da! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg