Nærmere.

Noen ganger skulle jeg gjerne kommet nærmere. Tre rådyr gikk på jordet i kveldingen, men selv om jeg listet meg avsted, oppdaget de meg og løp til skogs.

Det hadde vært artig å se den som bor her. Inne i en gammel steinmur bor det noen og rundt omkring er det utganger både her og der. Jeg tror det er en grevling, men det kan også være en rev.

Denne nattsvermere ville jeg også nærmere og det klarte jeg. Mannen min ropte på meg da denne satt i skyggen på muren foran døra vår i går kveld. Da var det fram med et digert glass, og brått satt den i bunnen av det, og jeg kunne ta den nærmere i øyensyn. En påfuglspinner av beste slag. Se de fire øynene som stirrer opp. Så stor sommerfugl og så vakker.

Utrolig gøy å se nærmere på den. Men til slutt flakset den fint ut i blomstene, før den raskt var på vingene for å finne seg en mørkt sted å sitte. For den er vel nattaktiv som sine slektninger nattsvermerene.

Litt nærmere et av rådyrene kom jeg også. Dette tok seg like godt en tur ut på jordet litt lenger bort, og der så det ikke meg.Så gøy å komme nærmere.

8 kommentarer
    1. Så vakkert så nydelig og den svermeren har jeg ikke sett….Utrolig fint mønster. Så gøy med bilder og rådyr er så vakre med de hvite rompene også…<3 klem..

      1. Ja, den var så fin. Mange av disse flyr jo om natten. Noen ganger finner man dem i skyggen, der de hviler til det blir mørkt. Rådyr er greiere, men de er jammen raske på foten når det knekker i en kvist! 🙂

    2. så vakre bilder,kjekt å få dyrene på bilde,jeg hadde muligheten i går,det var hjorten,men jeg var vist ikke stø på hånden for mine bilder ble skikkelig dårlige,men du greidde å få flotte bilder du da

      1. Åååå hjorten, som er så fin! Sjelden jeg kommer nær den her i nærheten, for den er jammen sky! Nei, det er ikke alltid man er stø på hånden. Mitt kamera har begynt å streike, og det liker jeg ikke. Innen sommeren må jeg ha meg et nytt igjen, tror jeg. Man sliter de jo ut, når man tar masse bilder. Men det er en finfin hobby!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg