Nærtur.

På reise? Nei, det er bare ti minutter med bil fra der vi bor. Jeg følte jeg var litt i Danmark, eller på Jæren kanskje? Så lett kan det være å få fine opplevelser på en nærtur. Steingjerder, en kile med litt salt vann. lerketrær og hassel som venter på våren, kaprifolie som svinger seg rundt trærne som bare de kan. Dun etter dyr som har vært på jakt, fjorårsgress og fuglesang, .

Vi var heldige og kunne benytter formiddagen på søndag i dette landskapet som jeg synes er nesten litt ubestemmelig i formen. Litt skjærgård og litt skog, masse gjørmete veier og vind som lekte i gammelt eikeløv.

En drøm av en tur ble det, før skyene overtok og regnet kom. I dette området hadde ikke jeg gått på minst ti år. Tenk så nært meg, men likevel så ubenyttet av oss. Håper vi kan ta turen igjen litt senere, når det grønnes og vårblomstene er på plass.

18 kommentarer
    1. Ser ut som dere hadde en flott nærtur, ja. Vi glemmer ofte at det er fine områder i nærheten av der vi bor. Fint å dra på oppdagelsesferd gjennom linsa også, for da oppdager man ofte mye mer enn med det blotte øye. 🙂

      1. Ja, det er vakkert. Jeg går ofte i nærmiljøet, men det er sjelden vi reiser ut med bil for å gå tur. Gøy å oppsøke gamle stier. Jepp, kameraet er artig! Ha en fin dag 🙂

    2. Så vakkert og så sant…. det er ofte at de nærmeste perlene blir avglemt. Men det er en skatt å finne og en ekstra stor glede å oppleve det. Selv om vi egentlig visste at de var der 😀

      1. Rart det der. Enten går jeg avsted hjemmefra på bena eller så kjører vi langt og lenge for å gå tur. Men det er jo masse fint i nærheten vår. Herlig var det 🙂

    3. Flott område du var i! Moro med gjensyn når det har gått mange år. Jeg venter på at snøen kan tine bort i fra skogsveien og at man får gått en tur der. Er lenge siden jeg har vært der. Er grått her i dag og man gjør litt påskeforberedelser inne. Duker er lagt på, mannen har bakt brød sånn at han har i påsken. Jeg skal bake knekkebrød i morgen sånn at jeg har noe å knaske på.
      Fine bilder har du tatt. Klemsiklem fra meg til deg.

      1. Takk du! Ja, det er godt å ha våren å vente på og forberede seg til påsken. I dag blir det litt gulvvask her og handlet gjorde jeg i går. Håper vi får greit vær, både du og jeg. Nyt dagen. Klemsiklem:)

    4. Ja, man trenger ikke dra langt for å kose seg på tur 🙂 Det så flott ut der da 🙂 Jeg kan gå nærturer stadig jeg, og synes det er mye fint å se uansett 🙂 Kos deg i påsken Randi <3 klemmer <3

    5. For et vakkert sted å gå tur. Der hadde jeg gått minst en gang i uka tror jeg. Vakre bilder – helt nydelig! God påske og klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg