Natta!

Så er det kvelden, igjen Jeg hopper under dyna for å hvile snart, og jeg tror jeg skal ta med meg tanker fra gårsdagens tur inn i drømmene. Vintervær og vinterveier, snøtunge trær og en hest. Hest med rytter.

Jeg spurte om å få ta bilde, og det fikk jeg. Det minnet meg om barndommen min. Jeg red sjelden, men hest hadde vi, arbeidshest. Lyden av hestehover i snø og is, lukten av hest og varmen da den pustet ut i kald luft. Rolig gange og bevegelse. Vi kjørte slede om vinteren, og det glemmer jeg aldri. Sov godt og drøm søtt!

12 kommentarer
    1. Vakre bilder i snøen 🙂 Koselig med hest,og bildene blei fine også..hyggelig for både deg og rytteren det da.. 🙂 Jeg har ridd litt i åras løp..men er ikke noen “proff”akkurat.. Godnattaklem <3

      1. Ja, vi hadde faktisk to hester en periode da jeg var liten. Ofte kjørte vi tømmer fra skogen, eller mel til mølla om vinteren, og da hadde vi meier under sleden. Det skled avsted som den fineste nissesleden. Med dombjeller på hesten var det magisk for en unge. Vi hadde og har fortsatt fine sleder på gården, sånne man satt i med skinnfell og det hele, men nå er det ikke hester der lenger. Jeg er heldig å ha hester i nabolaget her jeg bor nå, så barnebarna har fått kjøre hest og slede med fakler som i gamle dager. Så koselig. Klemsiklem:)

    2. Så koselige bilder, og innlegg. 🥰
      Bare jeg ser hester, kan jeg kjenne lukten og følelsen av å ri på den. Har jo fått gjort det så vidt, men jeg var dessverre for redd til å gjøre det mer ☺ God klem ❤

      1. Jeg red også litt da jeg var liten, men uten sal for det meste, men det er ikke noe jeg har gjort så mye som voksen. Men det er koselig å se hestene. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg