Nedtelling….

Se det lyset da! Sol i januar, og seks varmegrader. Det ble helt vårstemning og optimisme det. Jeg har startet nedtelling. Elleve dager av det nye året har allerede gått. Hva jeg teller ned til? Neste år blir jeg pensjonist! Er det noe å glede seg til da tenker du? Ja, hva er alternativet liksom? Jeg vil da gjerne leve videre selv, om årene går.

Se det vårværet vi har i dag. Grønt gress, sildring av smeltevann, myke grusveier som inviterer til turer og kanskje paradishopping. I år blir jeg 66, og da kan jeg vel gjøre som jeg vil? Jeg har bestemt meg for å være egoist. Men en god egoist. Jeg skal unne meg å trimme mer, spise sunnere og glede meg over livet. Det er ikke lett å gjennomføre en sånn egoisme, men jeg har startet i dag. Det blir også en nedtelling. Et skritt av gangen mot gode utsikter, bedre helse, og liv også etter pensjonstallet som kommer neste år……

6 kommentarer
      1. Jeg har ikke gledet meg til det før, men hva om jeg ikke blir så gammel? Da er det ikke et problem egentlig å bli eldre. Nå gleder jeg meg. Klemsiklem 🙂

    1. Det kommer til å bli godt for deg det. Og du har så mange jern i ilden, at du kan kose deg skikkelig med pensjonisttilværelsen. Ikke minst det å ta dagene som du ønsker. Bare å glede seg! Jeg er jo ikke pensjonist, men føler meg litt som det nå 😉 Spesielt etter at mannen gikk av med AFP.
      Nydelige bilder! <3

      1. Tusen takk 🙂 Jeg liker veldig godt å være aktiv, så det fortsetter jeg gjerne med. Men det blir på en annen måte! Jepp, jeg gleder meg, og håper jeg kan møte det med god helse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg