Novembertrøtting….

Klokkesnu og trøtthet, energiløs, men viljesterk! Kan man ha vilje til å gjøre ting, selv om kroppen ikke orker? Klart det. I går kledde jeg på meg og gikk i skogen. Det tar bare et par minutter å komme dit. Her har de hugd ned litt her og der, så jeg hentet noen kvister og litt furu. I dag skal jeg sett litt furu inne i stua. Friskt furubar er så vakkert. Nå ligger det på terrassen og venter.

Jeg omfavner den nye måneden november, med begge hendene. November er for meg grønn og hvit. Jeg setter fram masse stearinlys. Fram med pledd og puter, saueskinn og kakao. November er for meg ro, grønn og hvit, og med et lite vemod over at den lyse årstiden er over. Så kan vi glede oss til advent og jul. Stille kommer den mørke tiden, stille……

10 kommentarer
    1. var trøtt jeg også i dag ,det hjalp å sykle en tur :=) herlig åha skogen så tett på da :=) elsker furu og ja någårvi inn i noen måneder der naturen kviler seg ,det gir en god indre ro synes eg

    2. November er en hvilemåned lissom……. jeg er glad i november fordi den gjør at jeg får roa meg litt ned, og seff fordi det er min bursdagsmåned! Den er kanskje litt mørk og dyster, men med lys og bål og kos er det en nydelig måned! Klem <3

    3. Jammen santen skal jeg ut og plukke grønt og ta frem hvite stearinlys. God novemberide! Og lage skikkelig kakao og kanskje drikke den ute😀👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg