Nydelig dag!

For en fin dag! Sol og sju varmegrader.  Jeg startet med å pynte opp litt med fjær. Det er jo fastelavn til helga, og det er trivelig å markere sånne dager synes jeg.

Det ble fjær på kvister både ute og inne. Så koselig å se på.

Vi ga oss selv fri fra alt annet i dag og tok en ryddedag i hagen.  Vi har klipt ned busker og rakt vekk en del gammelt løv, kastet litt kvist og kvast som jeg har hatt til pynt og beundret blomstene i hagen. Det var skap luft, så man måtte kle seg. Jeg oppdaget at bakken mange steder fortsatt var full av is, så enda er det en stund til insekter og sommerfulger.

Jeg har storkost meg, selv om jeg ble sliten også. Det er spådd både snø og kulde denne helga. Da skal jeg kose meg inne, bake fastelavnsboller og nyte de fargerike fjærene.

16 kommentarer
    1. Deilig med soldager og vår 🙂 Faste laven ja…mange år siden jeg har hatt sånn kvister men det er veldig dekorativt da.. Koselig med farger og blomster hos deg 🙂 God helg <3

      1. Takk du! Ja, jeg liker å ta inn litt kvister til pynt hele året. Jeg setter de ikke i vann, men lar de være tørre. Nå ble det fjær både her og der og det ble vår! 🙂 Klem og ha en fin helg 🙂

      1. Ja, jeg koser meg. Nå har jeg stekt walesboller og de skal fylles med masse krem. Gjett om jeg gleder meg til å spise dem 🙂 Luksus den første helga i mars! Klem til deg og nyt helga 🙂

    2. Her også nydelig vårvær vært i dag. Så fine fjærbilder…
      Jeg har ikke gjort så mye i hagen enda, og nå er det hjorten som får gjort det meste-ref.innlegg…:)

      1. Takk du! Så herlig å få unna en del i hagen. En nabo kommer å henter alt vi klipte ned en dag til uka, så da blir det fint.I dag er det iskaldt, så jeg er glad vi brukte dagen i hagen i går. Klem 🙂

      1. Herlig å få litt orden etter vinteren. Tenk at du så en sommerfugl. Det er lykke det. Her tror jeg vinteren kommer innom igjen. Vinden ute er isende kald og det skal visst begynne å regne eller snø i natt! Men det tar jeg som det kommer. Ha en fin dag!

    3. Så fint du pynter 🙂

      Jeg har ikke pyntet til fastelavens – har ikke hatt så mye av det hjemme heller – men vi har hatt fastelavensboller da 🙂 Og av og til en sånn gren med flotte fjør 🙂 Jeg tror ikke jeg skal bake noe boller. Jeg blir å spise de selv – og nå er jeg inne i en hvittmel og sukker fri periode – så jeg koser meg uten 🙂

      klem og god lørdag!

      1. Nei, slett ikke alle pynter til fastlaven, men jeg synes det er koselig. Vi må ikke ha boller, men jeg har bakt vannbakkels i dag! Klem til deg og nyt dagen!

    4. Så koselig du har ordna, og så flinke dere var i går. Må innrømme jeg ikke bryr meg om fastelavn, men jeg vokste opp med det – mora mi tok inn kvister og vi satte på fjær og sånt. Men bollene liker jeg godt, og mora mi skal bake det til i morra, med blanding av vaniljekrem og vanlig krem inni, og melisdryss på 😀
      Jeg tror ikke jeg kjenner noen privat som stuller, steller og ordner så mye fint som du gjør 🙂 Bloggen din er en fryd å besøke hver gang <3 God helg, og klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg