Nye bilder!

Hei og hå. Det tok jammen tid inne det ble et nytt innlegg. Jeg har vært på en liten tur i helga og da jeg kom hjem, hadde jeg ikke nett. Nå er det heldigvis på plass igjen, og jeg kan blogge når jeg vil. Ser dere tranene? Ja, de var langt borte i horisonten, men for en morgen jeg fikk på Hornborgasjøen.

Endelig kunne vi legge ut på tur, og det  ar jo etter åpningen nesten hvor vi ville, innen rimelighetens grenser. Høsten er vakker, og denne helga hadde jo supervær, før regnet.

Høsten har virkelig satt farge på naturen de siste dagene, og jeg har tatt mengder av bilder som vanlig.

Nå legger traner og andre trekkfugler på vingene mot sør og varmere strøk. Høsten med vind og regn er over oss, som fortsatt skal være her. Vemodig? Ja, det er det, men nå koser i hvert fall jeg meg med innekos, kakao, strikketøy og hekling. Klart jeg går ut også for mine daglige turer, men det er så godt å komme inn igjen å få på tørre klær etter regn og få varme i kroppen.

18 kommentarer
    1. Så mange nydelige bilder ♥ Jeg har ikke sett traner før, i alle fall ikke som jeg kan huske, men flott er det når de legger seg på vingene og flyr avgårde.
      Jeg kunne tenke meg å dra til sydligere strøk selv jeg. I disse dager har vi ganske fint vær her hjemme da, så det hjelper jo litt. Men jeg kjenner at kroppen knirker mer og mer og lengter etter varmt og tørt. Så det skal bli en tøff høst og vinter. Men fargene er jo vakre. Og så er det jo som du sier, mye kos med innetid med kakao og strikketøy 🙂
      Klem

      1. Takk for koselig kommentar. Traner er diger og så flotte å høre og se. Her jeg bor hører vi dem i vår og høst. Herlighet så fine høstfarger i år! Men det er litt vemodig å gå inn i en mørkere tid. Vi får prøve å oppmuntre hverandre. Klem til deg 🙂

    2. Så vakre bilder, Randi! Hornborgasjøen er fin – med alle sine traner! Har vært der på våren en gang…..! Og ønsker meg tilbake, men får se etterhvert! En flott opplevelse du har hatt der nå! Klemmer <3

      1. Takk du. Ja, det er en opplevelse hver gang synes jeg, og spesielt tidlig morgen og kveld. De som kommer midt på dagen på denne tiden av året ser ikke stort til dem, for de holder til langt ute ved vannkanten nå, før de reiser sydover. Klemsiklem:)

    3. Er nok litt mer høstfarger hos dere, og flott er det med alle fargene når man kommer seg opp og ut mens det er lyst…
      Og de tranebildene, ville gjerne ha opplevd det…

      1. Hjertelig takk du. Høstfargene kommer mer og mer. Jeg synes spesielt lønn og osp har fantastiske farger i år. Bjørketrærne ble så tørre i varmen i sommer, at de er mer brune denne gangen. Traner er så stilige og jeg gleder meg hver gang jeg hører eller ser dem. Her hører vi dem i luften i våren og høsten, men en times kjøring fra meg, ved Kallak i Trøgstad, samles de i små flokker om våren, og det har jeg også ofte hatt gleden av å se. Ha en finfin dag. Klemsiklem 🙂

    4. Så nydelige bilder. Og så mange traner. De skriker vel ikke mens de flyr? Husker først morgen jeg våkna av traneskrik. Spekulerte på om det var kommet elefanter på jordene bortenfor, he, he.

      1. Takk du. Joda, tranene synger som bare den, mens de flyr også!!!! Litt av et kor blir det når de er så mange. Jeg elsker å høre den lyden. På Hornborgasjøen hører du tranene i lufta lenge før de kommer for å lande. Her hjemme har vi bare noen få, men jammen høres de også når de flyr over oss. Jeg så to stykker på jordet ved barndomshjemmet mitt denne uka og det er like stort hver gang. Ha en finfin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg