Nye test!

Denne gangen tester jeg balanse. Prøv deg første med å stå på ett ben så lenge du kan, uten å holde seg i noe. Så kommer det vanskelige. Du har tre forsøk! Det er lov å bevege armene litt, men det benet du står på, må være stille. Jeg fant ut at selv om jeg er høyrehendt, så sto jeg aller best på venstre ben????

Hjelp, så vanskelig det er å stå på ett ben som en hane, armene ut til siden og lukke øynene. Hvor lenge klarer du? Pass på at du har noe å holde i, for jeg ble i hvert fall fort ustø! Det var visst anbefalt å ha et menneske i nærheten som kunne stoppe deg fra å falle! Målet mitt var over 10 sekunder og det klarte jeg jammen.

Klarer du ca. 9 sekunder er din biologisk alder ca. 50. Jeg er 65!!!!! Klarer du 16 sekunder så er du ikke mer enn 40!  Jeg trodde dette var lett jeg, men det var det ikke, der jeg virkelig øvde og flakset som en hane! Jeg ble likevel yngre enn hva alderen min er. Hurra!!!!

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg har ekstremt dårlig balanse når jeg er ute å går i ulent terreng, så jeg trodde ikke at dette var noe jeg fikset. Der tok jeg feil gitt 😉 Jeg glemte helt å ta tiden, men jeg sto veeeeldig lenge på høyre fot, ikke så lenge på venstre 😉

    2. Dette trener jeg på hver dag når jeg pusser tenna, ganske så god!
      Går opp og ned med et ben også jeg…og svinger overkroppen…trening! klem..
      Du var flink!

      1. Jeg er ganske god på et ben, men når jeg skal LUKKE øynene også, da blir det verre gitt. Lurt å øve når man pusser tennene. Det gjør jeg også. Skal jeg komme opp på motorsykkelen bak mannen til våren, så må jeg få benet høyt gitt! 🙂 Klemsiklem:)

    3. Å trene balanse er et av punktene i yoga 🙂 Øvelse gjør mester!
      Og balanse er så viktig å trene <3

      Lag deg en fin fin mandag og ny uke 🙂 klem

    4. Det er en fin test, og jeg gjorde den for en stund siden. Da klarte jeg å stå ganske lenge, så jeg får prøve det igjen nå som det er en stund siden jeg har trent 😉 😀

      1. Lykke til. Jeg klarer lenge på et ben med øyene åpne, men hjelp når man skal lukke øynene. Jeg flakset fort som en hane!!!!Her må det øves!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg