Om jeg dør….

Tenker du sånn noen ganger? Om jeg dør, hva da? Ikke egentlig mitt problem når det skjer. Men de omkring meg får mye å rydde i. Er det derfor jeg rydder om dagen? På en måte er det det, men på en annen måte ikke. Jeg liker å ha oversikt, og da må det ryddes. Det trenger ikke være sånn pinlig striglet og rett. Jeg må bare vite hva jeg har. Alle de bladene jeg har, som jeg skal se på en gang ti,l før jeg levere de videre til andre. Innerst inne vet jeg at det aldri kommer til å skje.

I dag gikk jeg til i bokhylle. Jeg liker bøker, men jeg trenger ikke å ha flere like for eksempel. Om jeg dør, så trenger ikke mine ordne med det. Man leser jo ikke i stereo heller. Ryddes må det, om jeg dør tidlig eller sent. Men jeg tenker på det. Min venninne gjennom lange tider døde for noen år siden. Hun visste hun måtte dø, og hun ryddet så varlig og fint i sine ting. Det hun ikke ville dele med sine, ble fjernet. Det tok tid å rydde i foto, dagbøker og papirer. Hun tenkte slett ikke på å rydde sånn som jeg gjør nå. Bøker var bøker, og de fikk bare stå der i hennes hylle. Men å rydde i ditt ettermæle er vel aldri dumt?

13 kommentarer
    1. Da er vi to som tenker på det.
      Jeg holder på å rydde i esker jeg har hatt på loftet, og det blir kastet en del, og jeg vurderer hva jeg ønsker at mine skal finne etter meg. Noe er bare mitt, og annet kan de ha artig av å finne.
      Synes det er godt å rydde sånn.
      Og når vi om noen år skal flytte i leilighet, må vi jo ha gjort denne jobben, så greit å gjøre det nå som vi har ork og tid 🙂
      Koselig er det også, og en del artige minner.
      Har tenkt å skrive et sånt innlegg selv, så det var artig å se ditt innlegg nå ☺️
      Lykke til med jobben. God klem ❤️

      1. Ja, jeg trodde ikke jeg var alene om sånne tanker. 🙂 Godt å rydde, men hjelp så masse man har som man ikke har sett på på årevis. Nå skal det bli orden i sakene. Takk og klem til deg 🙂

    2. Jeg har ryddet og kastet mye, jevnt og trutt, og de siste ti årene også med tanke på at jeg skal dø en gang og at jeg da ikke vil at det skal ligge igjen så mye etter meg. Det betyr jo ikke at jeg skal dø snart, liksom, det er jo bare greit at det ikke ligger igjen masse rot etter meg den dagen det skjer. Og hvor mange år har jeg igjen? 10? 30? Det er ikke så mye av det jeg har som jeg kommer til å trenge de siste årene av livet. 🙂

      1. Ja, det er visst flere som rydder. Tror det må til både for å få orden og for å gå gjennom ting. Vi trenger slett ikke alt vi omgir oss med. Ha en fin kveld. Klemsiklem:)

    3. Veldig kjekt å rydde litt, jeg har planer om det utover nå…Februar til påske…
      Venter på ekstra poser fra kommunen, ang. tekstil levering som vi på Kråkerøy skal delta i.
      Døden tenker jeg ikke så mye på, men huset til mamma må ryddes..Nok å ta i føler jeg..
      Flink du, stå på, klemz…

      1. Takk du! Nei, jeg tenker heller ikke på den døden, men alle skal vi jo dit en dag. Godt å rydde litt, for det rydder jammen i tankene også. Klemsiklem

    4. Hmmm – det er noe i det der ja… jeg tenker igrunnen ikke sånn, men liker å rydde med jevne mellomrom! Onkel rydda sånn din venninne gjorde – kasta/ga bort ting som ikke skulle deles med oss. Klem <3

      1. Godt å holde litt oversikt over det man har. Jeg har fått vekk en hel mengde av saker og ting. Bare sånne ting som skal spares i fem år! Jeg hadde jo mye som tiden var gått ut for lenge siden på!!!I morgen får jeg fortsette, for det var visst ikke slutt i kveld. Klemsiklem:)

    5. Ja, jeg måtte rydde opp etter en tante. Hun hadde samlet på,absolutt alt. Hver en kvittering, fra hver en ferie. Reklamer, huskelapper, regningeskvitteringer og gjerne penger midt inni bunkene. Skal prøve å rydde opp, for det er vel ikke snakk om om, men når 😂😂Har planer om å begynne på garderobe/syrom

      1. Ja, det kam jammen bli spart på alt for mye gjennom livet. Vet mange som har opplevde det samme som deg med å rydde etter slektninger. Jeg tar litt av gangen, og det har faktisk hjulpet en hel del allerede. Godt å få litt oversikt. Garderoben skal jeg ta nærmere våren. Mye der også som kan bytte eier kan man si. Ha en finfin dag. 🙂 Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg