Ord 6, PANNE

“Anne, skal vi bytte panne?” Jeg har ikke vært med på den leken på lenge. Men det er stolleken det. Farmor lærte oss den og lekte med. Stoler i ring på kjøkkengulvet, men alltid en for lite. Så var det en av oss som måtte stå da. Så sa hun “Anne, skal vi bytte panne?” og alle byttet plass og håpet at man ikke ble den som måtte stå. Farmor elsket  dette og lo så hun gråt hver gang. Fine minner. Jeg synes farmor var for meg den gangen gammel og tøff som ble med på dette. Hun hadde alltid skaut knyttet bak i nakken og forkle over kjolen, tykke strømper og brune sko. Gammel var hun for meg da, men hun var nok litt yngre enn jeg er nå!!!

Denne gangen er altså ordet PANNE som er Frodiths utfordring. Du finner det HER! Skulle gjerne hatt ei sånn panne som de vasker gull med, men den må være full av gull også da. Tenk for et eventyr. Men jeg har bare en stekepanne jeg. Med enkle midler klarer jeg da å fikse litt gull i den. Det blir ikke gull av gråstein sies det, men det kan bli gull av ugress, av oppfinnsomhet med ingredisenser og av fantasi med mat.

12 kommentarer

Siste innlegg