Orker ikke, men må….

Dagen begynte med en fin sol over åsen, men så kom regnet. Jeg hadde begynt en skippertaksjobb så det passet egentlig greit. Nei, energi har jeg ikke, men det er bare å sette i gang. Vårrengjøring….

Ute regner det altså, så der får alt vaske seg selv. Men inne hos meg er det jeg som må til. Etter et fall i skogen på lørdag har jeg vondt overalt. Nei da, ikke noe er brukket, men når man kræsjer i mosen kjenner man det. Jeg tok meg for med begge hendene, men det hjalp liksom ikke. Jeg hang fast i en diger kvist i foten og gjett om jeg fikk fart på svalestupet. I dag verker det i alle muskler og sener, så da tenkte jeg at jeg fikk myke det litt opp med trening. Rengjøring er trim det. Nå har jeg fått ned gardinene, vasket de store vinduene, og lagt at av tekstiler ut til lufting. Ja, det regner, men jeg har tak over en del av terrassen, så her var det ingen unnskyldninger. Jobben må gjøres den. Etterpå skal jeg bare kose meg. For det har jeg fortjent!

14 kommentarer
    1. Deilig å ordne litt hjemme, men ikke gøy med det fallet….Huttetu….
      Men er fort gjort med disse røttene altså….Masse god bedring til deg! Klem..

      1. Ja, det var nødvendig. Jeg liker å ta vårrengjøring, for da ser man hva man gjør. Godt med lys! Kroppen ble ikke mindre støl av jobben, men det går seg til. Takk for omtanken. Klemsiklem:)

      1. Nå er stua gjort. Jeg rakk ikke alt i går, så det ble litt i dag tidlig også. Nei da, vi har ingen diger stua, men når jeg bytter gardiner og tar tak og vegger, tar det tid. Spisestuestolene og bordplatene fikk sin tur med polering i dag tidlig. Om jeg er ferdig? Nei, huset har flere rom. Jeg tar litt av gangen jeg. Kroppen verker, og det er hender og armer som fikk trøkken kan man si. Men det går bedre med trening og oppmykning. Fant ut at jeg har mange rare muskler!!! 🙂 Klem til deg 🙂

    2. God morgen

      Huff da…. et fall i skogen høres ikke bra ut…men enda godt det ikke er brudd. Man får seg en sikkelig smell… og ut fra ditt svalestup kjennes det nok godt ja…. Håper du er bedre i dag :-/
      Og da er det greit at det regner litt…. og om man kjenner for å gjøre noe inne, er det også greit.

      God bedring, Natheless!! klem

      1. Godt det ikke var brudd og godt jeg falt akkurat der jeg falt, for der var det ikke en stein!!!! Ømt å løfte armene fortsatt, men jeg gir meg ikke. Jeg har stor tro på at trening er den beste medisin nå. I helga hadde jeg vondt i nakken, men det gikk fort over heldigvis. Jeg tar en dag av gangen.Takk for omtanken. Klem til deg 🙂

    3. Hvordan går det med deg etter fallet? Håper du er bedre. Tatt rengjøring her også. Pusset vindu både utvendig og innvendig, tatt ned gardinene og hengt opp sammergardinene. Sola skinner og til helga kommer det visst snø. Får ta det med fatning. God bedring til deg. Klemsiklem

      1. Etter noen dager med verking er det myyyye berdre, heldigvis. Jeg tror det hjalp å tvinge meg selv til å bevege meg. Herlig å få gjort rent litt også, for det trengtes etter vinteren. Snø? Nå igjen. Ja, du bord i det kalde nord. Håper du får en feiende flott sommer etter dette.. Takk for omtanken og nyt dagen! Klemsiklem:)

    4. så flink du er tross smerter etter fall ,godt du ikke brakk noe da :=),nedvask er ikke jeg god på ,tar et rom når jeg ser det virkelig trengs ellers blir det vanlig helgavask ,og i dag ser jeg att teppene på stua trenger besøk av støvsugeren

      1. Når man ikke brekker noe og kjenner at man bare er skikkelig støl, så tror jeg det er lurt å myke opp. Jeg også pleier å dele opp vasken. Det er ikke tatt inne i skapene denne gangen, det tar jeg litt og litt når det passer. Men stua trengte en omgang etter vinteren, og da så jeg jammen at det var flere rom trengte litt omsorg. Godt å få unna litt, og muskler og sener er MYYYYYE bedre allerede.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg