Orker ikke…..

Det er ikke hver dag jeg orker så mye nå, men innimellom går det ganske greit. Da har jeg heklet og strikket litt. Det har blitt en hvit sommerveske, og jeg er snart klar med et sitteunderlag.

Siden nyttår har jeg jobbet hardt for å få på festdrakten til 17.mai. Det har ikke vært lett. I dag prøvde jeg den igjen. Joda, nå får jeg faktisk igjen glidelåsen i livet, men jeg skal jo puste også!!!!! Så merkelig at kroppen forandrer seg. Nå veier jeg like mye som da jeg fikk den på sist, men livvidden er ikke som før. Så irriterende. Jeg trodde jeg hadde klart det nå. Det var en stor skuffelse, men det er enda tre uker til den maidagen da. Kanskje om jeg klarer en kilo eller to innen det, så går det? Jeg skal jo mer ned, så jeg fortsetter jo med livstilendringen min, selv om det ikke var plass til en bunadsskjorte ned i den festdrakten. Orker jeg mer? Ja!

16 kommentarer
    1. Da er målet nesten nådd, neste er at festdrakten blir litt romsligere sånn at du ikke må holde pusten 😊 I mange år nektet jeg helt å kjøpe meg stretchbukser, for jeg visste hva som ville skje… Så ga jeg etter og kjøpte mine første par, og det flere. Resultatet uteble ikke, for livvidden min forsvant og magen hang ut…, sukk! Stretchbuksene gir jeg ikke slipp på, men jeg må nok finne en måte å stramme inn magen. Nå ser jeg ut som et hengebuksvin 🙈

      1. Uffda, den magen den magen. Fikk litt sjokk må jeg si, for nå var jeg under der jeg var sist, da jeg hadde den festdrakten på. Men den magen! Stretchbukser har jeg også, så kanskje vi må invester i stramme bukser igjen så hengebuksvinet forsvinner 🙂 🙂 🙂

    2. Om tre uker er det nok plass til deg og bunadskjorta inn i festdrakta 🙂 Jeg må tenke på det jeg også… at jeg skal inn i bunaden om jeg er hjemme eller på tur! 😀
      Fine ting du har laget, Natheless.

      Stå deg vel og bruk tiden <3 Dette klarer du! klem

      1. Ja, det blir spennende om jeg klarer det der! For en jobb. Jeg har jo en annen festdrakt som passer, men den skal ikke være en sånn “hvilepute”! Det må da gå an å fikse denne skrotten, så favorittdrakten passer igjen, tenker jeg. Du klarer ditt, og jeg skal klare mitt. 🙂 Hurra for 17.mai! Klemsiklem.:)

      1. Tusen takk. Ja, det er enda noe uker igjen, men jammen er dette vrient når kroppsfasongen også har forandret seg. Jeg ble skikkelig skuffet her. Men jeg jobber videre 🙂

    3. Så flotte ting du lager, og du…kroppen forandrer seg. Jeg får heller ikke på meg ting som jeg brukte før med samme vekt. Vi har jo blitt eldre vet du 😁
      Nå kan jeg skylde på at jeg er over 60 😄
      Du skal se du klarer det ☺️ God klem❤️

      1. Takk du. Ja, den kroppen den blir visst eldre, og blir som den blir. Jeg skal jo puste også! I går begynte jeg å tenke på å sy den om, men så tenkte jeg at, ikke tale om. Jeg jobber videre 🙂 Klemsiklem:)

        1. Tenkte litt på rundt livet….. har du prøvd sånn trene-rockering? Det funka sykt bra og raskt på meg i starten – mange cm vekk på kort tid lissom….! 🙂 klem

          1. Prøve det, men det ga jeg opp. Jeg tar en dag av gangen. Det er jo enda noen uker til den 17.maifesten. Herlig at andre klær passer i hvert fall. Klemsiklem:)

    4. Utrulig fine ting du har laga, da 🤩
      Og jeg heier på deg!! Detta klarer du, for jeg trur nøkkelen her er at du innser at slaget er IKKE tapt sjøl om kroppen din ser annerledes ut nå enn sist du veide det samme. Så stå på, og hold det fokuset du har hatt til nå. Du gjør en kjempejobb, flotte du 😊

      1. Takk og takk. Du har så rett. Det er så lett å gi opp! Jeg holdt på å begynne å sy om den drakten i går, men med den formen jeg er i med korona orket jeg det ikke. Kanskje like bra!!! Nå fortsetter jeg med friskt mot. Den SKAL passe etter hvert. Klemsiklem:)

    5. du har vært utrolig flink ,og jeg håper du kan gåi festdrakten din ,om ikke er det ikke verdens undergang ,du har tross altgått ned mange kilo og kan gå i noe annet pent ,jeg skal ikke gå i festdrakt i år for her på bygda blir det vist smått med feiring ,da grillervi hjemme istedenfor og til grilling vil jeg ikke ha en stor stakk å slepe påhi hi

      1. Takk du. Jeg er den heldige eier av flere festdrakter, så jeg kan velge en annen som passer fint. Men denne er min favoritt. Jeg er fornøyd med det jeg har fått til, og fortsetter videre med friskt mot. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg