På hjul.

Sånn, da var jeg tilbake til hverdagen for en stund igjen. Helga har vært finfin, og vi hadde slett ikke dårlig vær heller. Litt regn på nettene, mye overskyet, men også solskinn. Temperaturen var ikke all verden, men vi hadde da ull, vindtett, vanter og lue. Turen gikk denne gangen til Tranemo, og så løftet vi av syklene fra bilene og syklet i vei. Herlig med de gule åkrene!

Denne gangen syklet vi deler av Sjuäradsrunden, ikke så langt fra Borås.

Ja da, vi var så late at vi hadde elsykler, men det fine med det, er at alle orket å være med hele dagene uansett helse. Dette er fra Strømsfors Bruk, pluss en kirke vi så langs veien, som også ble fotografert.

“Njut av vinden i håret, vackert kulturlandskap och av en nästintill helt asfalterad cykelled på totalt 15 mil.” Dette sto det i turistbrosjyren. De hadde altså rett og slett fjernet jernbanesvillene og asfaltert i stedet. Kilometer etter kilometer på fine veier i lange, rette strekninger var så fint.

Nei, vi syklet slett ikke hele ruten, men nesten ti mil ble det i løpet av helga i den nederste delen av dette kartet.

Pauser hadde vi underveis, og da var det både museum, glassbruk og spisesteder som ble besøkt. Glassbruket i Limmared er Sveriges eldste, og der var det mye fint å se på.

Det ble en tur på et Bynarders Motormuseum i Svenljunga, og der var det jammen mye fin, blank lakk og krom.

Koselig å være på tur igjen og nyte våren, solens gang, fugleliv og alt annet. Hadde jeg syklet alene hadde jeg vel ikke vært hjemme enda, for det var så mye jeg ville ta bilder av. Men når man er sammen med mange andre, må man bare følge på, og gjemme minnene i hjertet.

1. Du fikk tatt mange fine bilder likevel, syns jeg. Og for en helg du har hatt, den hørtes fantastisk ut. Enn og ha laga så mange, lange sykkelstier da. Herlig. Klem <3

1. Tusen takk. Koselig å være ute på denne måten også. Virkelig flott å bare stille i vei. Men man blir sliten av el også. Ryggen verket litt om kvelden og jeg kjente at koronaslappheten ikke var helt borte. Men jeg klarte det. Klemsiklem:)

2. Å, så fin dag! Og elsykkel er ikke å være lat, det er et flott hjelpemiddel for å komme seg på tur, og lengre turer. Vurderer å kjøpe det jeg også. Mannen min har kjøpt, så jeg skal teste den litt først. 😉
      Flotte bilder! God mandag. Klem ❤️

1. Nei, det er et slett ikke. Man må trå hele tiden, så trim blir det jammen. Noen bakker er så bratte, at da kommer jammen melkesyra. Det er jo ikke moped man kjører. Men det er myyyyyye lettere enn uten el. Kan anbefales på det varmeste. Vi kommer oss ut mye mer, og vi kan godt sykle både en mil eller tre. Kos deg som tester!!!!! Klemsiklem 🙂

3. så koselig sted det var her ,ja der har vi ikke vært så det var utrolig hyggelig å få del i turen her ,du tar jo så vakre bilder ,ja reiser en ilag med et følge så må en bare henge på ,sånn er det

1. Veldig fint. Vi har et vennepar som legger opp ruta for oss andre, og så kommer vi oss ut på tur sammen. Mange fine minner med denne gjengen. 🙂