På igjen, eller….

Det er september, og høsten banker på hos oss. Alltid vemodig, men fint også. Jeg liker lune kvelder, klar himmel, friskere luft og innhøstning. Jeg har enda ikke tatt opp potetene mine, og fortsatt er persilla i krukka grønn og fin. Bladene på trærne begynner å forandre farge, rogna er full av bær og trekkfuglene øver for å reise i fra oss.

I dag er det søndag, og så er det jammen nok en ny uke som ligger foran oss. Her er det tut og kjør med hyggelige ting. Til helga er det konfirmasjon i familien, og det er matlaging og kaker som skal lages. Jeg gleder meg til det hele. Håper du har noe å se fram til også? Nyt dagene, disse første i den gryende høst.

12 kommentarer
    1. Mye fint som ligger foran oss også 🙂 Fargene, friske temperaturer. OG jeg skal antagelig på hytta til brorsan i Sverige til helga. Det er jo lov. Og det ligger ikke akkurat tett med andre 🙂

      1. Så enig. Jeg er visst heldig som liker alle årstider. Alle har jo sin sjarme. Så koselig med tur da. Vi skal i konfirmasjon til yngste barnebarnet, så her er det planlegning med bordpynt og mat, gaver og diverse. Gleder meg. Vi får sikkert en fin helg både du og jeg. Klemsiklem:)

      1. Ja, jeg liker at det skjer noe liksom, men noen ganger blir det alt på en gang. 🙂 Kos deg på tur om det blir på bena eller med bil. Klemsiklem:)

    2. nydelige bilder ,ser nesten ut som litt rimfrost på et par bilder også :=) jeg liker høsten ,det er deilig å roe ned etter sommerens varme dager :=) vi planlegger sesongens siste bobiltur over fjellet neste helg ,så håper eg det lar seg gjennomføre

      1. Nei, heldigvis ikke rimfrost enda, men vått i gresset er det. Når helga som kommer er over med konfirmasjon, så roer det seg ned igjen tenker jeg. Vi hadde også håpet på en tur til i høst, men alt avhenger av været. Det blir så fort glatt i fjellet. Jeg har er venninne som gikk Besseggen forrige helg, og der var det fire minus og sleipt på morgenen da de startet. Ja, kulda griper snart om seg igjen. Ha en fin dag.

      1. Hei du og tusen takk. Jeg synes november går med til å glede seg til desember jeg da. Ja, ja, sånn er det bare, vi er jo forskjellige. Her er det konfirmasjonshelg, så blogg rekker jeg visst ikke med. Matlaging og diverse kommer først. Men så koselig å hjelpe til da. Håper du får en strålende helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg