På igjen.

Her snør det i dag, og fuglene er glade for litt ekstra mat.

Her ble det ny matkrans  til dem i helga. Jeg legger ned en ring av bjørkekvister som “armering” i en kakeform, som jeg har dekket med plast. Så drysser jeg i solsikkefrø og fuglepeanøtter før jeg heller over smeltet matfett. Delfiafett er også fint å bruke, om man har det i huset. Det må stå kaldt noen timer for å stivne.

Når det har stivnet, er det bare å dra av plasten og knytte på et bånd. Her er julekransen jeg lagde.

Det ble raskt spist opp, så derfor måtte jeg lage en ny til fuglene, for fortsatt er det vinter der ute.

Nå fikk kransen en rutete bånd, for det var pent å se på for meg i slutten av januar, men fuglene bryr seg ikke om hvilken farge det er på båndet, bare de får mat!

24 kommentarer
    1. Så smart dette var. Dette må jeg finne tilbake til. Pent ble det også :))). Ellers har du fått deg ny heading. Skjønner du har malt den og den hadde veldig mye vår i seg. Så likte også den. Ha en riktig fin dag <3.

      1. Ja, det er pent å så på også. Fuglene er veldig fornøyde i snøføyka! Headeren lagde jeg til vi gikk over i nytt forrum og det er en akvarell med tusj. Ha en vakker dag videre 🙂

      1. Ja, det er fint med litt mat til fuglene i vinteren. Men selvfølgelig liker de havregryn og brød også. Men du får det nok med deg på neste tur!

    2. Dette var jo kjempekoselig jo, og så fine og dekorative ♥
      Kanskje jeg skal lage en sånn jeg også…har aldri gjort sånn før. Her er det som regel ikke særlig med snø, men det kan jo være frost i bakken. I fjor vinter fikk fuglene eple her, men nå fikk jeg lyst å lage en sånn krans.
      Fuglepeanøtter? Regner med det er usaltede nøtter du mener da?

      1. Takk du! Fuglene liker dette og det er jo pent å se på også. Ja, det er peanøtter uten salt. Jeg kjøper en sånn pose ed nøtter i nett, som jeg klipper opp og dryssen ned i kransen. Ha en vakker dag videre 🙂

    3. Så koselige bilder og fin den kransen 🙂 Vi kan ikke ha noe sånt på verandaen her, bor jo et bygg med mange leiligheter.. Får ta en tur i skogen å se etter fuglene jeg da.. eller mange måker ser vi rett rundt oss , sitter på gatelykta utenfor stadig vekk 🙂

      Klem og fin kveld til deg <3

    4. Åååh, har du også laget mat til fuglene? Så fine krans! Heldige fugler. Var innom Solliv for litt siden, og hun har også laget, men ikke krans – men slikt bryr ikke fuglene seg om. Mat er mat 😀 Kjempekoselig <3
      Ha en fin mandagskveld 🙂 Klem

      1. Ja, mat må de søte ha!!!! Koselig å se på også, selv om det er jo ikke viktig for fuglene. Ha en vakker dag i vinteren. Snart er det februar!Klemsiklem 🙂

      1. Litt koselig for meg ble det også. Fint å ha noe pent å se på der ute i vinteren. Ja, nå er det virkelig et skikkelig fugleliv her. Mange slag som titter innom og spiser. Ha en finfin dag i vinteren 🙂

    5. Denne var jo både smart og fin på samme gang 😀 Heldige fugler 😀 Petter er visst allergisk mot fugler, så jeg bør egentlig slutte å mate de i hagen, men jeg mater de i hagen likevel… Ha ha..

    6. Dette blir jo et riktig gourmet måltid for fuglene – skikkelig vakkert å se på! Du får til alt du, og bildene med småfuglene inni kransen er så flott <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg