Påskeforventning

Jeg fortsetter med å pynte med egg. Stadig finner jeg nye måter. På nett er det massevis av vakre blondegg, som har fasinert meg. I fjor så jeg på et strutseegg i en butikk, men det var alt for dyrt til å forsøke seg på for første gang. Det koste jammen 450 kroner, og da var det allerede blåst ut?  Men i år fant jeg fram plasteggene mine. Jeg er den heldige eier av en Dremmel, og nå ble det egg med hull. Forsiktig måtte jeg være, for dremmelen gikk fort rundt og det ble varmgang, så plasten smeltet om jeg ikke var forsiktig. Jeg skal garantert prøve dette igjen, men det blir på ekte egg! Nå vet jeg jo litt mer om hvordan det skal gjøres. Jeg har forsøkt hønseegg også. Noen blir fine og andre blir krasj!

Det er bare å se fram til påsken. Hvordan de dagene blir, vet vel ingen? Jeg skal fortsette på strikkejakken min, gå mange og lange turer, plukke vårblomster, tegne masse, male bilder og kanskje det blir enda flere egg, som får litt farger.

14 kommentarer
    1. Utrolig fin pynt altså, du elsker virkelig egg du! 🙂 Og strikketøyet så lekkert ut. Nok å gjøre ja….Må bare ta seg selv i nakken litt! Klem.

      1. Ja, det er gøy å pynte med egg, og jeg har så lyst til å prøve mange teknikker. Mat skal vi jo ha, så jeg blåser ut egg i forkant og gjemmer det til ved påsketider. Enkelt og greit å pynte med.
        Ja, heldigvis trenger jeg ikke å kjede meg. Gøy å strikke litt igjen. Nå begynner jakken og ta form, men ermene har jeg igjen da 🙂 Klemsiklem:)

      1. Takk du. Alle egg er boret ut med dremmelbor. Kjempegøy å prøve seg. I går begynte jeg på ekte egg, og det gikk bra med ett i hvert fall!!!

    2. Så kjempefint, og så kreativ du er da 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    3. De eggene blir skikkelig “snasne”. Påfuglene du har tegnet/malt er helt nydelige. Det gjelder å finne på hyggelige ting å beskjeftige seg med. Se muligheter framfor begrensinger. Det tror jeg du har evnen til.💜

      1. Hei Karidansen, og tusen takk for snille ord fra deg. Ja, det er viktig å gjøre noe koselig ting i denne tiden. Da går det lettere. Noen dager går det bedre, andre verre for meg, som for alle andre. Dette er ikke lett, synes jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg