Peanøttsmørmuffins

Jeg bare måtte forsøke det. De lagde det på Masterchef en dag jeg så på det, og det fristet. Hva de kalte det husker jeg ikke, men jeg synes Peanøttsmørmuffins passet bra! Jeg prøvde å følge med på programmet så godt det gikk, og skrev ned det jeg hørte.

3 ss peanøttsmør, 1 ss sukker og 1 egg. Var det alt? Ja, det var visst det. Jeg rørte sammen dobbel porsjon til to muffins, for her skulle det smakes. 1 1/2 minutt på full guffe i microen. Ikke bruk deksel over formen. Nederst ser du den første jeg stekte foran mugga med resten av røren. På tallerkenen til høyre har jeg hvelvet den ut, og det gikk lett som en plett.

Så delte jeg muffinsen i to. Jeg hadde ikke alt det delikate de fylte på tallerkenen med, og ikke fikk jeg med alt heller. Men det var en sjokoladesaus og is i hvert fall. Jeg prøvesmakte med sjokoladepålegg og det ble knallgodt til en kopp kaffe. Jeg tror dette måtte være nydelig med pisket krem og friske jordbær, pluss en mektig sjokoladesaus over. En ny vri på fastelavnsbollen kanskje?

12 kommentarer
      1. Måtte prøve. Slett ikke dumt å bake bare en muffins. Vi trenger ikke mer enn en halv hver til dessert når vi får annet ved siden av!!!!😁😁😁Klemsiklem

    1. Dette har jeg aldri sett før, så godt ut og enkelt………Og man spiser mindre. Lager man boller, så spiser man ikke en….ikke jeg i hvert fall..Klem.

      1. Helt nytt for meg også. Tror jeg skal utforske dette litt mer. Lurt å bake bare til seg selv også. Jeg likte det og det var så lettvint😁😁😁

    2. Høres godt ut, og lettvint. Programmet har jeg bare hørt om men ikke sett. Smakte på en dessert som var is og bær i, og pyntet med små marengs med lakris strøssel. Godt var det. Ha en fin lørdag og klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg