Persilleblad

Ja, jeg føler meg som det om dagen. Utgått på dato og som et lite persilleblad. Persilleblad, skjelvende og utrygg, gjennomsiktig og nesten som usynlig? Noen som folk kan trampe ned, klippe til bunnen eller bare blåse i. Ikke viktig i det hele tatt , for jeg er som et persilleblad  om høsten. Gammel og ferdig. Snart pensjonist og gått ut på dato. Ikke mer å bry seg om, for nå er det snart slutt.

Må man bli sur og grinete, uaktiv og treg når man nærmer seg pensjonsalderen? Jeg trodde ikke det jeg. Klart at helsa spiller inn, og ved å være aktiv trodde jeg man holdt seg bedre. Jeg vil så mye enda. Men har jeg feil?

12 kommentarer
    1. Når man jobber i det offentlige, så synes jeg 67 år er greit..Da bør andre slippe til..
      Men driver man for seg selv så så er man jo selvstendig, så da er det bare å kjøre på til man ikke orker mer tenker jeg…
      Klem…

    2. Nei, nei, nei, NEI!!! Du må IKKE sette deg ned og bli en gammel, uproduktiv, medisinert kjærring bare for at majoriteten som lever etter et A4 format i en firkanta boks mener du bør det. Vær deg, vær aktiv, lev, nyt, lær… gjør det du mener er rett og bra for DEG, og begynner “gamlingan” å være for negative, gi dem ditt vakreste smil og begynn å prate om noe helt annet..du kan dessverre ikke gjøre noe med hvordan de tenker – men du kan gjøre noe med måten du reagerer ❤️ Stå på og fortsett å stå opp for deg sjøl, flotte du 🥰

    3. Selvfølgelig har du ikke feil! Aktivitet gir energi – energi gir glede! Noen raringer du omgir deg med – blås i dem og kjør på! Du koser deg jo! Ærlig talt altså…..! Klemmer til deg <3

    4. Så bra du finnes, akkurat nå skulle du bodd nærmere og så skulle vi tatt en kopp kaffe eller te…og SNAKKET! Man lever og skal leve mens en lever. Interesser og gjøremål har ingen alder. Får lyst til å filleriste disse som sitter og tror dem vet noe som helst…drit i dem! Du er topp! Stor, varm klem <3

      1. Det hadde vært fint det, men det er godt å kunne nevne det her på blogg også. Alle dager er ikke like greie. Jeg må bli mye flinkere til å ta meg selv i forsvar og rette meg opp her! Tusen takk og klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg