Pip pip!

Forsiktig lister jeg meg inn her på bloggen igjen og piper litt for så se om dere ser meg! Så mye nytt og rart det hadde blitt siden før sommeren. Jeg kjente meg nesten ikke igjen på hovedsiden, men ble var da oversiktlig etter hvert. Sommeren går mot slutten og det er snart bare å ta fram ulltøy og varme klær. Slutten av august er høst inne i hodet på meg. Selv om jeg bor lenger sør nå enn da jeg vokste opp, så sitter den rare augusthøstfølelsen i meg. Siste uke i august var fram med varme jakker og vanter, det kunne bli nattefrost og hadde jeg fått nye skoletter så var det fram med dem også. Skolestarten var begynnelse på høst, så kom tivoli på Momarken og tresking på jordene. Rart å tenke tilbake på sånt.

Rart å tenke tilbake på denne sommeren. Koronasommer. Vi ferierte i Norge selvfølgelig, og det var flott, som landet vårt er. Vi satte kursen mot nord og drømmen min var å se ørn, møte reinsdyr og være mest mulig ute. Nå må jeg rydde bilder og forsøke å få oversikt, så skal dere få se litt av hvert utover. Sakte vender hverdagen og bloggingen tilbake. Om det blir blogging ofte eller sjelden får været bestemme. Enda er det jo litt sommerlig her i hvert fall.

20 kommentarer
    1. Hei på du 😀 Hørte et lite pip, eller var det to ? Ser noen bilder av kjente steder,,, Gleder meg til å se mere 😀 Artig at du stakk innom, for å si det sånn… så er jeg ganske laber for tida her inne 😀

      1. Hei du! Ja, du kjente deg nok igjen her! Det er vel enda tidlig, men et lite pip kan jeg jo gi dere. Her blir det ikke den store aktivieten enda, men sånn får det være en stund til. Høsten kommer fort med roligere dager, da er det godt med bloggen! Ha en fin dag og hils fruen!

    2. god morgen,koslig å se deg her inne igjen .Nordnorge er vakkert og jeg håper jeg også får oppleve det igjen ,lyset,menneskene ,dyrelivet,fargene det er så spesielt der nord.Her har høsten kommet,temperaturen ligger mellom 8 og 12 grader,i går hadde vi nysnø i fjelltoppane ,men vi skal få fine dager om enn litt kjølige ,liker den friske reine luften på denne tiden eg ,og etterhvert blir det en tur ut på meg :=) Ha en fin dag da

      1. Hei på deg! Ja det er vakkert i nord. Så vakkert at vi drar gjerne oppover igjen neste sommer. Ja, høsten banker på om dagen. Vi hadde bare 7 grader i dag tidlig, men sola varmer jo godt utpå dagen. Snø håper jeg det blir en stund til vi får, men det kan brått komme frost i slutten av august her også. Kos deg på tur, her blir det sikkert det mot kvelden. 🙂

    3. Hei på deg 😊

      Har sett at du har opplevd mye på din tur nordover – og gleder meg til å se og lese mer på bloggen 😃

      Klem

    4. Heisann. Tenkte jeg måtte innom deg en tur når jeg hørte piping. Selv har jeg ikke vært på egen blogg på mange måneder… men jeg leser litt hos andre, selv om jeg ikke legger igjen kommentar så ofte.
      Nydelige blomster du har øverst, og nord-Norge porten har jeg også passert en gang for mange år siden. Håper ferien din var fin, og at du fikk opplevd mange av ferieønskene dine. Norge har uendelig mye å by på 🙂

      1. Hei, så koselig du tittet innom. Ja, blogg får være blogg i sommerhalvåret for meg, men et lite pip kan jeg jo gi ifra meg. Jeg har hatt en finfin ferie og nå banker visst høsten på døra. Enda blir det lite blogginnlegg, og jeg rekker slett ikke å lese alt her heller. Men sånn er det. Jeg synes Insta er gøy for tiden, for det går så fort å legge inn noe liksom. Håper du også har kost deg masse i sommer og at høsten blir fin i koronatiden. Klem 🙂

      1. Hallo hallo. Koselig å holde kontakt. Rekker ikke, eller rettere sagt prioriterer ikke blogg før det blir skikkelig høst. Men et pip fikk jeg jo gi dere med at jeg er da her innom og leser selv om jeg ikke legger igjen spor akkurat. Klem fra meg. Vi tastes! 🙂

    5. Nå skrolla jeg meg litt nedover bloggen her.. og da så jeg deg.. hyggelig det <3 Mange gode minner fra høst og skolestart.. Vakre blomster og fine bilder fra tur..Har aldri vært i Nord-Norge.. men vet jo at det er flott natur å mye å se der… Blogger litt periodevis selv..må bli sånn.. Klem <3

      1. Så koselig med noen ord fra deg igjen. Ja, vi får blogge som vi vil alle sammen, det er det fine. Nord i landet er herlig og jeg drar gjerne dit neste sommer også jeg. Kan anbefales, men ikke alle orker jo den reisen. Klem fra meg 🙂

    6. Godt det ikke er bare meg som ikke har pepet så ofte her inne 😉
      Fine bilder, og jeg kjenner meg godt igjen i høstfølelsene dine. Momarken hørte jo med for meg også i mange år. 🙂

      1. Nei, det har ikke vært stort aktivitet her i sommer, men sånn er det hvert år. Ja, du minnes vel også Momarkedet. Tenk så mange stjerner vi både så og hørte der, karuseller kjørte vi til vi ikke orket mer og så var det sukkerspinn da. Koselige minner.
        Ja, høsten innhenter oss brått snart nå, men enda er det nærmere tjue her på dagen. Kos deg i siste rest av august. God helg! Klemsiklem:)

      2. Nei, det har ikke vært stort aktivitet her i sommer, men sånn er det hvert år. Ja, du minnes vel også Momarkedet. Tenk så mange stjerner vi både så og hørte der, karuseller kjørte vi til vi ikke orket mer og så var det sukkerspinn da. Koselige minner.
        Ja, høsten innhenter oss brått snart nå, men enda er det nærmere tjue her på dagen. Kos deg i siste rest av august. God helg! Klemsiklem:)

    7. Velkommen tilbake, vakkert hos deg og det har vært kjølig både på morgen og kveld nå. August for meg er sommer – forbinder det med varme fine dager…Men i år litt kjølig både morgen og kveld ja…God klem til deg og takk for mange vakre bilder..Har badet i dag jeg 🙂 Deilig og varmt og badevannet er så nydelig.

      1. Takk du! Ja, august ble litt høstlig for meg i år, men det er greit. Jeg har badet i sommer og kunne vel gått ned å ta et bad i dag også. De sier det fortsatt er tjue grader i vika. Men det er liksom slutt med det for i år. Nå er det ganske snart en tur opp i fjellet igjen for oss og det gleder jeg meg til.

    8. Syns det er fint å se deg tilbake. Jeg har sett etter innlegg på forsida, men der ser jeg adri noen. Nå skal jeg lese gjennom innlegga du har lagt ut etter du begynte :).

      1. Hei du. Ja, her har det vært stille siden i juni og det blir vel ikke så mye fart heller før kulda kommer. Jeg rekker ikke med alt jeg vil om dagen og da blir blogg nedprioritert for en tid. Men jeg titter innom av og til som du ser. Ha en fin ny uke i september. Klemsiklem 🙂

      2. Hei du. Ja, her har det vært stille siden i juni og det blir vel ikke så mye fart heller før kulda kommer. Jeg rekker ikke med alt jeg vil om dagen og da blir blogg nedprioritert for en tid. Men jeg titter innom av og til som du ser. Ha en fin ny uke i september. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg