Pjuskeroser!

I går viste jeg dere roser, og i dag lager vi en pjuskerose!!!!

Kopipapir er det jeg bruker. Del arket i fire fra kortsiden. Brett bitene og klipp inn litt brede hakk, før du limer og ruller det sammen til det som blir som midten i blomsten. Om du bruker alle fire remsene eller velger å bruke bare en eller to, er opp til deg. Jeg har brukt to til det i midten hos meg.

Så tar du et nytt ark og bretter det på langsiden, en gang. Klipp inn så tynt du kan hele veien bort. Snu arket så det blir buer og lim det sammen nederst. Så limer du det fast til midtstykket. Etterpå må du dandere det lit, så du får åpnet blomsten.

Du kan sikkert bruke farget ark på midtstykket, men jeg valgte å male det litt med sort vannfarge. Så var pjuskeblomsten klar.

De er gøyale på gavene, men også vakre sammen med kvister og edelgran til julebordet.

8 kommentarer

Siste innlegg