Planken!

Ned med rompa! Synes jeg hører Martin Johnsrud Sundby rope! Ned!!!!!

Sol og snø fortsatt her og jeg jobber på med meg selv. En halv kilo ned, 300 g opp og så ned igjen. Jeg er heldigvis fortsatt motivert til å fortsette vektnedgangen, men det går fryktelig sakte synes jeg. Hver dag i det siste har jeg øvd på “planken”! Hjelp, så tungt, selv om det der så lett ut når andre gjør det. De første gangene klarte jeg 20 sekunder og da telte jeg FORT! Så kanskje det ikke var mer enn 10? Men det gjør ikke noe, det viktigste er at jeg klarer å telle lenger og lenger. Nå har jeg kommet til 40! Du verden, det går framover, i sekunder. Bare til å le av, men jeg er støl i magemusklene. Jeg har visst ikke hatt magemuskler på noen år!!!! Oppfølging om fremgang følger, når jeg har blitt bedre!

18 kommentarer
      1. Jeg lærte den av svigerdatteren for noen år siden, men jeg har ikke brukt det, før nå. Det tar jo ikke mange sekundene, så dette fikser jeg. Håper på å klare et minutt mot sommeren!!! 🙂

      1. Heier på deg. Dette fikser du. Nei, det er ikke mange sekundene jeg klarte i førsten. Jeg måtte telle fryktelig fort før jeg “falt” ned som en skinnfell. Men det var gøy å utfordre meg selv, og det tar jo bare så kort tid hver gang. Klart jeg kan bli bedre, så jeg jobber på! Ha en fin dag 🙂

    1. Du er skikkelig flink! Planken er hard øvelse, men helt klart bra for kjernemuskulaturen. Kanskje jeg skal gjøre den igjen jeg også? 🤔😳😀 God klem 🥰❤

      1. Takk du. Ja, jeg må forsøke litt av hvert. Planken er jo fort gjort, selv om det er tungt. Kom igjen, du klarer sikkert mer enn meg! Klemsiklem 🙂

    2. Planken er en genial øvelse 😊 Skal ikke blande meg inn i treninga di, men har du prøvd “squats”? Den øvelsen tar nemlig sykt bra på mage, rumpe og lår 😊
      Flink er du i alle fall ❤️

      1. Tusen takk!!!!Ja, den planken var første forsøk på litt mer enn å gå raske turer. Jeg har prøvd squats og det er kjempeslitsomt, så det sitter langt inne å gjøre. Men noen enkle øvelser har det blitt. Tenk at for tjue år siden drev jeg meg jogging og arobic. Jeg har mye å jobbe fram i mot igjen. I skuffen har jeg mange sånne treningdvder. Det hjelper ingenting å la de ligge der, ikke hjelper det å se på dem heller. Jeg MÅ tvinge meg selv til å forbedre meg litt i hvert fall. Planken er første forsøk! 🙂

    3. Veldig bra! Det som er rart er at små forandringer virker. Og planken er tung når den ikke har vært i bruk. Jeg hadde den inne i solhilsen min, yogaen. Men den har vært på pause en god stund nå. Motiverende å lese om hva du gjør :). Klem <3

      1. Tusen takk. Ja, det er ikke så mye som skal til før man føler fremgang. Solhilsen ja, det må jeg forsøke meg på igjen. Der er det jo også litt planken med. På igjen til deg og meg. Klemsiklem:)

    4. Planken er god trening, ingen tvil! Nå har jeg tenkt å følge deg – og ta planken hver dag! Har vel tatt ca 3 ganger i uka før….! Jeg måtte le – for jeg tenker alltid “ned med rompa”….! Flere “trenerguruer” som messer om det! Nå skal vi stå på! Gooood klem <3

      1. Ja, den merker man om man ikke har gjort det på en stund. 🙂 Lykke til for deg og meg. Magemusklene kommer til å strammes før bikinisesongen ja. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg